SANT OLEGUER, L’ESGLESIA DE LES CASES DEL GARCÍA.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
José María García-Planas Vilarrubia, fundador de l’empresa Artextil S.A, començava l'any 1954, l’edificació d’uns edificis per als seus treballadors, que donaria lloc a un nou barri de Sabadell, que popularment es coneixeria com les "cases del García".

No podia faltar – en aquell temps sobretot – l’església parroquial. Sota l’advocació de Sant Oleguer , és una magnifica construcció neoromànica.

L'accés es fa mitjançant un atri neoclàssic.



El campanar és una gran torre quadrada exempta, tota ella de pedra. El cimbori octogonal té jàsseres de ciment armat.
L’any 1961 es concloïa l’ornamentació de l’interior ; escultures de Camil Fàbregas i Dalmau, i unes pintures a l'absis de Fidel Trias Pagès , el qual també dissenya les vidrieres que realitzà Vitralls Bonet.

L'orfebreria és obra dels germans, Rafael i Alfons Serrahima Bofill.

El creixement exponencial – i descontrolat – de la Ciudad, va diluir força , ‘l’olor de colònia’. Malgrat això el lloc és més idoni per fer una recreació que l’indret escollit per TV3, i posats a trobar avantatges ja que no s’ha rodat al lloc on van succeir els fets, les ‘Cases del García’ les tenen més a la vora.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5458073 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com