Salt, 2004

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

L'Alí està jugant a pilota amb la Fàtima, la seva germana petita. L'Alí no sembla gaire entusiasmat. Més aviat hom diria que s'està avorrint. La Fàtima, en canvi, no pare d'encalçar el seu germà que, tanmateix s'esforça per fer veure que s'ho està passant d'allò més bé.

L'Alí té dotze anys i va néixer al Senegal, però ja fa uns anys que viu a Salt, amb els seus pares i germans. La Fàtima?, ella és de Salt, de tota la vida. Té set anys i aquest cap de setmana ha d'anar a fer unes proves amb els Marrecs. Vol ser anxaneta de la colla castellera.

A la plaça, que a aquesta hora sol està plena de gom a gom, no hi ha ningú més. Potser és aquest dia rúfol que fa, amb un cel gris amenaçador i poc acollidor.

Malgrat el mal temps, en Javi ha decidit baixar a la plaça amb la bici. És un noi alt i gros, que sembla més gran del què és. En Javi, que ahir va fer dotze anys, també va néixer a Salt.. Una vegada, fa uns anys, va anar amb els seus pares a Almeria a visitar el poble dels seus avis. A en Javi no li va agradar gaire el viatge, perquè va trobar a faltar els seus amics de Salt.

En Javi ha vist l'Alí i la seva germana jugant a pilota. Amb un peu a terra i l'altre al pedal, la bicicleta un xic inclinada, contempla l'escena des de lluny. Se n'adona que a la plaça no hi ha ningú més. "Aquesta és la meva", pensa. Adreça la bici. D'un cop de pedal la posa en marxa i a tota velocitat, sense posar el cul al seient, és dirigeix cap als dos germans. De primer, no se n'adonen que el Javi s'acosta a tota llet. De sobte, la Fàtima crida "-Alí, en Javi!". Abans que l'Alí pugui girar-se, en Javi frena en sec i, derrapant, deixa la bici a terra i es dirigeix com una bala cap a l'Alí, que encara té la pilota a les mans.

L'Alí quan el veu arribar li dóna la pilota, sorprès. Llavors en Javi li diu: "-Alí, Si vols agafa la bici i dóna un volt. Mentrestant jo entretinc una estona la Fàtima". "-Val" diu l'Alí. "-Després anirem a casa a acabar el puzzle", afegeix.

"- Jo també podré venir?" pregunta la Fàtima. "-Ja ho veurem", contesten els altres dos rient.




Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

193424 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla