Resum de Harry Potter el calce de foc

Un relat de: alejo4

Com un any més, Harry Potter viu amb els seus tiets insuportables, però el seu amic Ron el salva invitant-lo al mundial de quiditch. Quan acaba la nit del partit, una taca tenebrosa s'il·luminà al cel obscur; després d'aquest succés, uns dies després arriben al castell de Howarts, on els informen del torneig dels tres mags; però per normes (pels alumnes estúpides) no deixen participar a alumnes menors d'edat.

Quan ja han arribat les dues escoles estrangeres, es fan el sorteig. Tot va començar bé, però al final l'aparell màgic va elegir un quart participant que justament va ser Harry Potter. Els professors, bocabadats, li van fer un qüestionari, però ell ho negava tot; malgrat tenir el seu millor amic empipat amb ell, perquè ell volia ser uns dels elegits.
La primera prova van ser dracs; tots ja ho sabien; amb trampes però ho sabien, la van passar tots; i quan va veure Ron el perill que corria Harry amb les proves es van tornar a fer amics.

Uns dels nous professors, anomenat Ojolocco Moody, el va ajudar en la següent prova, que li va costar molt de desxifrar amb unes pistes que li havien donat, era d'aigua. La segona prova li va costar molt més perquè havia de salvar la vida a Ron, i també la germana d'una francesa; perquè la participant s'havia retirat, però al final la va salvar i sent va guanyar un petó de la participant. Van fer un ball de Nadal, però Ron es va barallar amb Ermione perquè havia agafat de parella un del contrincants.

Després d'això tocava la prova final, que era un gran laberint i havien de trobar una copa. Va donar la casualitat que Harry i Cedric van trobar la copa alhora; van quedar d'acord en tocar la copa a l'hora; quan la van tocar la van transportar a un cementiri on hi havia Voldemorth; que va matar a Cedric i va a començar a lluitar contra Harry, però màgicament van sortir uns fantasmes que el van ajudar a salvar-se. Quan va arribar a la meta ho va comentar tot al director; i Moody se'l va emportar a la seva cambra i el va intentar matar perquè no era de veritat Moody, era el còmplice de Voldemorth; però uns quants professors van arribar a temps i van encadenar al dolent a la presó de Azcaban.

Comentaris

  • mmmmmmmm....[Ofensiu]
    anonimat | 04-09-2008

    No sé que dirte mes que el esum del llibre sembla el resum de la peli.
    dos hi han correctos i també tens unes cuantes castallanades

  • el llibre es millor[Ofensiu]
    alejo4 | 02-05-2007 | Valoració: 10

    ara me viciat al llibre es bunisim

  • numerotretze | 08-02-2007

    Un resum no és pas una sinopsis, Anna. En un resum, expliques simplement en menys paraules una cosa més llarga, en aquest cas el llibre de Harry Potter i el calze de foc, i aquest llibre, òbviament, TÉ UN FINAL. De manera que si en fas un resum, estrictament parlant, has d'explicar-ne el final. Sinó, el que faries seria una Sinopsi de Harry Potter i el calze de foc, que és el que hi ha d'haver a la contraportada del llibre, lloc on lògicament no es desvetlla el final.

    Tot i això, estic d'acord en què a l'autor del text no li aniria malament utilitzar un diccionari.

  • perdonaaaaaaaa?????[Ofensiu]
    AnNna | 07-02-2007

    diccionaris?
    coherència del text?
    conservar els temps verbals?



    i, sobretot...

    el concepte "no explicar el final d'un llibre"?

  • Uuups![Ofensiu]
    Dhoulmagus | 07-02-2007 | Valoració: 7

    M'he deixat valorar-lo :p
    Per cert, la o el Pet Cursi deu ser un company/nya de la teva classe no? o.o?

  • Hola![Ofensiu]
    Dhoulmagus | 07-02-2007

    El resum està molt bé, però un consell: escriu altres tipus de narracions: històries, poemes ... Segur que et surt millor ;).

  • ki ets pet cursis[Ofensiu]
    alejo4 | 02-02-2007 | Valoració: 6

    kom sps aixo??

  • No et desanimis![Ofensiu]
    Pet Cursi | 02-02-2007

    Però no cal que ens pengis més redaccions del cole.