RACONS D’ARENYS DE MUNT. CAN SALA DE BAIX.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Voltava per Arenys de Munt mentre es duia a terme la Ballada Country al carrer dels ROCA rellotgers, em cridava l’atenció la casa encara majestuosa de Can Sala de Baix.

Sala : denominació arrelada en la toponímia catalana, és el nom comú de les residències senyorials o de gent notable.

Recolliré una imatge de la casa des d’un dels camps abandonats que l’envolten.



En la meva recerca d’informació trobo en el Mapa del Patrimoni Immoble d’Arenys de Munt :

Formava part de les propietats de Can Sala o Can Sala de Dalt. Al segle XX va ser comprada per la família Mollfulleda que la va fer restaurar als anys 50 sota la direcció de l'arquitecte César Martinell.

Masia de planta rectangular, consta de planta baixa i dos pisos, amb la coberta de teules a dues vessants i el carener perpendicular a la façana. Té dos cossos annexos a banda i banda, costen de planta baixa i pis i són de galeria porticada. No tenen tota la llargada de les façanes laterals. Les cantonades estan escairades amb pedra granítica ben treballada.

Portal rodó adovellat i una finestra a cada costat amb la llinda recta. En el pis hi havia tres balcons convertits en finestres d'estil gòtic, la del mig és del tipus geminada amb arc lobulat. Al costat una altra finestra gòtica d'arc lobulat. En el segon pis o golfes, les obertures són de galeria catalana: tres petites obertures, una al costat de l'altra, de mig punt. Annexos a cada costat de la casa amb obertures porxades.

Capella annexa molt restaurada. No es fa esment de l’advocació que s’hi venera I/o venerava.

Sembla que també és coneguda popularment com a Can Pruna.

L'afrontació dels horts amb la riera de Sobirans era coneguda pels Alocs.

Si teniu més informació sou pregats de fer-m’ho saber a l’e.mail coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5463498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com