PRIMER DE MAIG

Un relat de: JOSEFINA

Si, el primer de maig era un dia molt celebrat a casa.
De bon matí tots arregladets. La mare feia una truita de patates i agafava un fuet dins d'un cistell i enfilavem Rambles avall cap a Colon. Allà agafavem la golondrina.La tieta Teresa també venia.
M'agradava contemplar el mar. Si feia un dia de sol era preciós anar navegant cap al Rompeolas, mirant aquells grans vaixells a banda i banda.
Allà hi havia un munt de pescadors de canya i gent que prenia el sol damunt les roques.
Hi havia un bar que tenia petites tauletes situades directament sobre les roques i feien uns musclus tan bons , que no n'he tornat a menjar mai més de tan bons.
Costava trobar taula lliure, de la gent que hi havia, però sempre la trobavem , amb una mica de paciència.
Ens feiem portar unes casoletes de musclus. Eren casoletes de terra d'aquelles rodonetes de color marrón i força pa per sucar la salsa.
Els pares demanaven cervesa, jo no recordo pas que demanava, perque coca-cola em sembla que no en bebiem aleshores.
La mare partia la truita de patates a trosos i tallava el fuet.
Era tot un dinar, i estava tot bonísim.
El pare deia que calia celebrar el Dia del Treballador, que era una data important.
Recordo que alguna vegada de tornada ens compraven una canya que portava un cranc al final, que em feia un fàstic terrible.
De tornada cap a casa remullavem el cranc dins l'aigua de mar, i ara empregunto qué debia pensar ell, si çes que els crancs pensen.
De la golondrina recordo tota la fila de salvavides que sempre donaven la impresió que només feien bonic i realment no servirien de res si hi hagués un cas d'aquells que fan dir : les senyores i els nens primer !!
També recordo aquell acordeonista que anava amunt i avall tocant cançons romàntiques i que passava el platet abans de tocar terra.
Són records que queden per sempre més.
Són vivències que val la pena haver viscut, perque formen part de la nostra vida , del que som avui , fruit del que vam viure ahir.
No puc deixar que passi el primer de maig sense pensar en tot això, miro el retrat dels meus pares i penso com m'agradaria tenir ocasió de repetir-ho junts.
Visca el primer de maig !!


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125779 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).