Pregàries d'un vianant

Un relat de: Josep Bonnín Segura

El poeta que era profeta estimava el silenci. Estimava els crepuscles de primavera quan el sol, lentament, s'acomiadava. Observava el cel, esperant veure el primer estel que traspuntés. El seu cor s'omplia gaudint de l'espera. A vegades, s'encomanava als niguls. S'esfilagassava amb ells. Somniava ser de cotó. "Déu devia ésser un gran creador", pensava. Mentres mirava les formes nebuloses que es modelaven cel amunt.
Sempre o quasi sempre, el silenci es veia traspassat de preguntes. Una li inquietava.
-Quantes planes deuria d'escriure abans de tornar a cal Pare?.Les altres l'angoixaven menys.
-Quants de dematins s'aixecaria transmetent la seva cançó d'esperança?.
-Quantes vegades li ferien orelles de cònsol ?, i ell deuria de respectar que cada un n'és plenament lliure de triar el camí i com fer-lo.
Cansat, es deia: Perquè omplir més planes amb paraules, si en el fons el missatge és el mateix.
"Quan als profetes se li escapa la tendresa en la mirada omplen els germans de llavors de record". Li venia aquest pensament i sabia que el seu deure era escriure-ho.
Deixaria milers de planes quan se n'anés a veure al Pare. Havia complert amb el que havia triat. No n'estava gens de penedit.
Caminant, suaument, aixecà els ulls cap el cel enfosquit. El primer estel del vespre s'anunciava.
Ell, sempre pregava un desig al primer estel. Sabia que així els àngels portarien el missatge al Pare.
Claredat. Aquesta paraula sorgir del seu cor. Claredat per destriar el camí de l'esperit i poder transmetre-ho.
Una petita brisa remogué delicadament les fulles dels àlbers . El poeta-profeta sentir que el desig havia arribat a port.
Sigil·losament dona gràcies. Sabia que les seves mans sempre estarien plenes.



Comentaris

  • gypsy | 22-07-2007 | Valoració: 10

    com sempre, delicat i acurat.
    Una història amb missatge, ser fidel a nosaltres mateixos per damunt de tot. Creure ans els altres no ens creguin, ser forts mentalment, sobreviure, escampar els mots, les idees, comunicar-nos, ser un de sol virtualment, com ara.

    Un plaer llegir-te!

    gypsy

  • Thalassa | 14-03-2006 | Valoració: 9

    fa temps que no passo gaire per la pàgina, que no tinc gaire temps de llegir coses, però quan ho faig, si és com aquesta val la pena.

    És un relat dolç, ple de la tendresa que ja et caracteritza, d'aquests petits contes que 'han de llegir a poc a poc perquè val la pena saborejar-los, com els caramels de mel que es desfan letament a la boca.

    Tot un plaer haver-lo rebut, i més encara tornar-te a llegir.

    Felicitats i records des del Principat.

    Thalassa

  • un relat ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 07-06-2005

    que s'ha de llegir un parell ( parell de Mallorca) de vegades per poder copsar tota la seva grandiositat i la bellesa que mos vols transmetre ...

    una aferrada

    Conxa

  • Coment (passat)[Ofensiu]
    OhCapità | 07-06-2005

    Les mans planes, mmm ... I vos ens deixeu l'ànima plena de bones sensacions. Sou un poeta de cap a peus. Us admiro i ara us felicito (ja porteu una mica més d'un any regalant les mostres del vostre talent aquí a RC).
    Un relat per pensar, per assaborir. Gràcies, Josep-Keops.

    OhCapità.

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

538015 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!