Petites coses

Un relat de: JOSEFINA

Aquestes petites coses que descobrim en un raconet de casa i que gairebé no sabíem ni que existien, aquests petits detalls ...

Figuretes menudes que havíem oblidat, col·locades estratègicament , en aquest prestatge o entre dos llibres, i que ens portem el record de la persona que ens les va regalar, o del lloc on les vam comprar.

Peces diverses, divertides o no, boniques o no, valuoses o no, que de vegades fan nosa i d'altres no.

Aquestes petites coses, que de tant en tant hem de retirar i guardar en una caixa de cartró en el fons d'un armari, perquè ens fa pena llençar-les...

Figuretes de qualsevol país, comprades amb il.lusió, durant unes vacances, que ja no recordem o si, portades de souvenir per regalar i que al final es van quedar a casa, o en el fons d'una butxaca de la maleta, oblidades, no pas abandonades.

En tenim de petites i de minúscules, de fusta, de ceràmica, de llautó, de ... qualsevol altre material, típic o no, original o no, curiós o no.

Quan vaig a qualsevol altre casa, de cop i volta una d'aquestes petites peces em crida l'atenció, potser perquè totes s'assemblen i em quedo amb el dubte de si jo també la tinc igual... o no.

Suposo que hi ha gent que les col.lecciona, que les intercanvia, que les dona, que les ven, que les busca i que les pren.

Petites coses, minúscules coses, que en ocasions portem a sobre amb la mania de que ens donen bona sort, o per preservar-nos de la mala sort, i que si en un moment donat les busquem i no les trobem, ens desesperem.

Què en faran de totes aquestes petites peces, el dia que em mori? les llençaran? les guardaran ? les regalaran?
on aniran a parar aquestes petites, estimades cosetes?

Tal vegada podria demanar emportar-me'n alguna cap a l'altre barri, com a souvenir ?


Comentaris

  • que agafen vida [Ofensiu]
    Avet_blau | 15-02-2008

    darrera aquestes petites coses,
    hi ha tantes il.lusions !.
    Sovint n' agafo una i me l' estic mirant una bona estona, el viatge , excursions, hotels...
    Agafen vida i son postals o pàgines de la nostra vida que cal guardar be.

    Avet

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125843 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).