Obrint les il·lusions

Un relat de: Marc Freixas

Contra el vent,
els Obrint Pas disparen amb les paraules tot el nostre somni ple d'independència.

Esperant l'estimat dia,
sembla que cada cop pugui tocar amb més força la nostra llibertat absoluta :

el nostre desig de viure lliurement en català,
que s'apropa amb les cançons d'una flama encesa, del bategar continuat dels nostres cors.

Obrint les il·lusions,
trencant el silenci per no callar,
sumant els nostres cossos en temps difícils,...

Obrim els fronts amb les cançons d'una esperança nostra,
i cantem els himnes encara més fort!!

Perquè tot està per fer i tot és possible,
tal com ho va deixar escrit l'importantíssim poeta del nostre estimat poble.

Perquè jo com els Obrint Pas, també porto a les mans cinc continents,
i al puny tancat un món sencer.

Obrint les il·lusions,
trencant el silenci per no callar,
sumant els nostres cossos en temps difícils,...

Comentaris

  • Somnis musicats[Ofensiu]
    llibertària | 13-11-2004

    Cançons plenes de força, de sentiments que el teu cor sent bategar al ritme de gralles notant així el bombeig dels teus ideals, dels teus somnis, compartits per aquell so que escoltes en aquell moment. Recordes que la batalla perduda és aquella que no es lluita, que tot té un sentit, i el teu és la lluita per la llibertat de la teva terra, dels països catalans, que com els obrint pas lluites aferrissadament contra espases feixistes tallants d’esperances.

  • Trencant els esquemes[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 31-10-2004 | Valoració: 10

    a Els amos has fet sorgir esquerdes d'il·lusions. Enhorabona per aquests últims poemes en els que t'has deixat endur, claríssimament, per l'intimisme, per la sinceritat, per la ràbia contra l'injust, per tot allò que dol, per les invitacions esporàdiques, que confereixen calma (familiar, afegiria, que sempre convé). I tot això sota la pau clara de la lluna que il·lumina les escletxes d'il·lusions que ens brindes en aquest últim poema. Enhorabona, Marc... I no publiquis tant de cop, que els lectors al final no donem l'abast!!!
    Una abraçada i fins la propera, campió dels més prolífics

    Vicenç

  • gràcies per aquests poemes[Ofensiu]
    mar - montse assens | 31-10-2004 | Valoració: 10

    Perquè tot està per fer i tot és possible"""

    m'has fet recordar l'últim concert d'ells al que vaig anar...
    bé, de fet vaig acompanyar al meu fill i a la tropa de col.legues seus (tots adolescents)... i vaig haver d'escoltar-lo des de fora, perquè jo a la seva edat també m'hagués ratllat bastant anar a un concert acompanyada de la "mama"

    (ufff, com vaig disfrutar... aquesta vena rebel l'he tingut tota la vida)

    Perquè tot està per fer i tot és possible...
    i nosaltres estem aqui per fer-ho, amb les nostres paraules i cançons


    UNA FORTA ABRAÇADA, COMPANY !!!

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872574 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.