Merèixer

Un relat de: Joan G. Pons
Merèixer. Haver fet quelcom, suposa un cert dret a un reconeixement. Una compensació sensible i agraïda.

Una frase clàssica:
"El que ha fet aquesta persona, es mereix una recompensa o almenys un reconeixement."
Molt utilitzada, però es ben certa.

El compliment de les nostres obligacions, compromisos, ho fem de la millor manera, i cert que mereixem un reconeixement, però no ha de ser un objectiu i menys una necessitat estimulant.

Costa una mica, ser, a la vegada, jutges valoratius del que fem. Es molt millor rebre la valoració d'altres. Però, alerta, no ha de ser una dependència.

Rebre valoracions del que fem, fetes amb sinceritat, anima i engresca a una bona realització.

Comentaris

  • reflexió[Ofensiu]
    Atlantis | 09-12-2022

    sempre escrius relats reflexius sobre temes que a tots ens toquen.

    A vegades em diuen Et mereixes ser feliç i jo penso que tothom s'ho mereix ( bé gairebé tothom) . Però que et reconeguin el que fas bé és gratificant, malgrat no sigui l'únic motiu per fer les coses..

  • Merèixer [Ofensiu]
    Prou bé | 08-12-2022

    Crec entendre que no hem d'esperar un reconeixement dels altres. Hi estic d'acord. També crec que és bo fer saber que hem valorat positivament les accions d'altri.
    I com valorem quan diem..."això no s'ho mereixia!"? Tant si és una valoració positiva que considerem exagerada O, més sovint, si pensem que allò que li ha passat no "s'ho mereix".
    Complicat això de merèixer O no.
    Amb total cordialitat

  • Mereixedors...[Ofensiu]
    llpages | 08-12-2022 | Valoració: 10

    d'un reconeixement o bé d'una bona bronca? Els premis són necessaris perquè estimulen la feina ben feta, però assenyalar els límits a algú que atempta contra la convivència també és essencial. Un "sí" a qui ho fa bé no exclou un "no" a qui l'espífia, i ambdós casos cal que s'esdevinguin per al bé de la comunitat. Sóm mereixedors de premis i de càstigs, a les verdes i a les madures.
    Gràcies per fer-nos reflexionar, Joan!

  • Consell: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-12-2022

    D'aquest assaig a l'anterior, tens cinc dies de separació. Convé que ajornes uns set o un poquet més. Ja t'ho vaig comentar fan uns dies. Pot comentar-te més autors.
    Cordialment.

  • Reconeixement [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-12-2022 | Valoració: 10

    L'important del teu assaig és saber apreciar els valors de les persones. Molt ben raonat. T'has superat amb aquest.
    Cordialment.

  • Sense esperar[Ofensiu]
    Soleilsi | 07-12-2022 | Valoració: 10

    Estimar, donar, fer, sense esperar res a canvi....
    Com molt bé dius, Joan!

  • Excel.lent consell[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-12-2022 | Valoració: 10

    Paraules exactes i coherents les que has utilitzat. No ha de ser una dependència, sinó una motivació més.

    Fantàstic Joan. Sempre em sorprens amb les teves reflexions tan encertades.

    Salutacions.

    Rosa.

Valoració mitja: 10