L'Ofici de Ser Humà

Un relat de: Joan G. Pons
M’agrada la paraula “ofici” i el seu contingut.
Sento confiança quan en parlen d’una persona “amb ofici”.

La nostra societat és humana ? La propera i la llunyana la sentim, notem la seva dimensió humana. Hi ha ofici ?

La societat és un conjunt d’individus singulars i plurals, però potser hi ha quelcom que aporta un cert comú denominador, la seva humanitat. (ofici)

Aportar OFICI a aquesta Societat que estimen, és fer una reflexió i acció seriosa i positiva dels Valors més o menys alimentadors de la dimensió humana de les persones.

I això vol significar l’ofici de ser humà. Realització i actuació responsables d’una feina de relació ben feta, tant en la perspectiva de “ésser humà” com en la projecció de “fer actes humans”.

L’ofici de ser humà té un ventall d’expressions, actituds, reaccions, opinions, possibilitats..... infinites.

Uns exemples sensacionals i que enganxen:

• Aquesta persona transmet felicitat en el viure.
• Contagia sensibilitat en les relacions.
• És lliure amb la paraula comunicativa. Escolta i deixa parlar.
• Connectes fàcilment.

Quan trobes una persona que viu aquest ofici, desperta dins teu una credibilitat i confiança en els valors de la convivència que desperten les ganes d’aprendre aquest ofici i practicar-ho.

Comentaris

  • Bonic ofici...[Ofensiu]
    free sound | 06-02-2011 | Valoració: 10

    ...el de ser humà i molt bon (i ben) escrit!!! Gràcies pels comentaris i les teves paraules tan amables.
    ...hi ha oficis que no poden desaparèixer...

  • Amb ofici i benefici!![Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 18-01-2011 | Valoració: 10

    Tot un exercici semàntic sobre el ventall de possibilitats que ofereix la paraula "ofici". I tot per desembocar en la millor accepció de totes, la darrera que hi exposes. VULL SER EL MÉS "OFICIÓS" DEL MÓN!
    Encantat de tornar a visitar-te, Joan :)

  • L'ofici que no s'ensenya en cap escola[Ofensiu]
    Fada del bosc | 11-01-2011 | Valoració: 10

    l'ofici de ser humà no s'ensenya en cap escola, s'aprèn a través de l'experiència i moltes vegades a través de les persones amb més experiència, els nostres pares, avis...si els escoltéssim més, si fóssim uns bons aprenents que dia a dia intentéssim posar en pràctica aquelles petites lliçons que ens donen, si tan sols els escoltéssim una mica més ens tornaríem destres en l'ofici de ser humà.

    Una reflexió que m'ha agradat molt i que m'ha recordat al meu pare, ja que ell no en sabia de lletra, tan sols coneixia l'ofici de ser humà.

  • Pregunta[Ofensiu]
    Bitxa | 11-01-2011 | Valoració: 10

    sempre que ens referim a l'ofici de ser humà, a la humanitat d'una persona ens referim a la seva generositat i bondat.
    Però jo em pregunto: com és realment l'ésser humà? Després de veure la nostra història, les guerres, les noticies, la misèria, la riquesa, com funciona la política, etc Realment l'adjectiu "humà" és una qualitat? O potser quan ens referim a les bones persones ens hi hauríem de referir com a animals?

    Per sort tinc tracte amb animals, i t'asseguro que no ténen res de maldat, cosa que els humans sí que tenim.

    Només és una reflexió, perquè els teus relats sempre fan reflexionar, Joan.
    Gràcies.

  • gràcies joan[Ofensiu]
    joandemataro | 05-01-2011

    pel teu contacte durant aquests mesos, espero que seguim igual durant aquest nou any
    una abraçada
    joande

  • Bon exemple[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-01-2011

    Tu si que ets un bon exemple “d’ofici” pel que fa a ser un ésser humà sensible, comunicatiu, que escolta, espera i connecta, i que transmet felicitat i positivisme, Joan.
    M’alegra llegir-te i sentir-te en el Nou Any tan intens i ferm com en el passat.

    T’envio una abraçada d’Any Nou,
    Unaquimera

  • molt bé joan[Ofensiu]
    joandemataro | 03-01-2011 | Valoració: 10

    una nova interessant reflexió sobre les relacions humanes i l'actitud que s'ha de tenir envers els altres
    desitjo que els reis et portin molta alegria
    joande

Valoració mitja: 10