L'holocaust de les minories

Un relat de: Antonio Mora Vergés

El mot genèricament te el doble significat d'ofrena i sacrifici; ¿qui ni recorda l'episodi en que Abraham està disposat a oferir al seu fill ?. En el món jueu, holocaust era aquell sacrifici en que la víctima era enterament consumida pel foc.

En alguna ocasió hem vist imatges d'algú que s'ofereix a si mateix com a víctima , per fer-nos arribar el missatge d'injustícia i sofriment aclaparador ,que tolerem en els altres sota l'eufemisme de no interferir en els "assumptes interns" d'altres comunitats, països i/o nacions. Durant l'anomenada segona guerra mundial, els jueus van tenir ocasió de patir, els efectes d'aquest política de respecte escrupolós als "assumptes interns " en aquell cas de l'Alemanya Nazi.

Avui, son els descendents d'aquelles víctimes, els qui apel·lant "assumptes interns " , assassinen amb tota impunitat al poble palestí. Només podem felicitar efusivament als responsable polítics de la resta de països, perquè cinquanta anys desprès d'aquell holocaust, són capaços d'assolir un nivell de baixesa moral igual i/o superior , al que tenien els seus indignes predecessors.

Els turcs, reclamant també la consideració "d'assumpte intern" , programen una neteja ètnica del poble kurd, que rep el recolzament entusiasta, de la Comunitat Europea, dels Estats Units, i de les anomenades "nacions civilitzades ".

En clau domestica, quan sentim els discursos dels nostres polítics, corregits i revisats per evitar excessos ,no podem sostreure'ns a la percepció d'un elevat grau d'animositat , que només podem entendre com una amenaça. El problema però, és que a nivell espanyol no hi ha alternatives; ara un, ara l'altre, s'intercanvien el paper de policia bo, però sempre, sempre, per a ells el paper de policia i per a nosaltres el de malfactors !

La pregunta sempre lògica. ¿Que podem fer per evitar aquestes situacions odioses ?. La resposta, dura, lúcida, desesperada, res, res !

Els qui creiem, podem esperar que una vegada més es facin realitat les paraules de Sir 4 :

No desenganyis al qui et demana amb ulls suplicants.
No empitjoris la situació d'un home desesperat.
No li donis ocasió de maleir-te;
Perquè, si et maleeix en la seva amargura,
El seu creador escoltarà la seva pregaria.

Des d'ara;

Maleït sigui el polític que permet, fomenta o no eradica, la pobresa social.
Maleït sigui el polític que permet i/o fomenta l'odi a les minories.
Maleït sigui el polític que permet i/o propicia la violència.
Maleït sigui el polític que permet i/o fomenta la corrupció i la injustícia.

Amén !
© Antonio Mora Vergés



Comentaris

  • En aquest món hi ha de tot i sempre un de pitjor[Ofensiu]
    Tripallocavipasec | 07-02-2010

    La frase
    "Maleït sigui el polític que permet i/o fomenta l'odi a les minories."
    pot ser aplicable a un polític d'una democràcia, ja que en democràcia, les minories hi tenen poc a pelar.

    Però el que fomenta a l'odi a les majories, com qualsevol polític jueu infiltrat a qualsevol democràcia occidental, ha de ser més maleït encara, ja que fa mal a més gent.
    De fet, el control de la majoria per part d'una minoria, és l'essència de la dictadura.

    Femunrepass.blogspot.com

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5463498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com