Les tradicions

Un relat de: JOSEFINA

Les tradicions ens acompanyen tota la vida, i ens omplen de records.
Si hagués de fer un llistat de tradicions, viscudes i reviscudes, segur que necessitaria uns quants fulls de paper , però només en detallaré algunes :

.Els Reis (per començar l'any - tradició que t'omple d'il.lusió mentre ets un infant i de preocupació quan ets un adult amb pocs recursos económics)
. Carnestoltes (que t'omple de diversió, si ets persona amb ganes de canviar de look com a mínim un cop l'any)
. Sant Josep / 19 de març (sobretot en el meu cas, que vinc d'una llarga tradició de Joseps i de Pepetes, amb el que representa de menjar crema catalana, en un dia com aquest)
.Dijous gras (amb el dia de la truita i la botifarra d'ou)
. Setmana Santa (els que tenim certa edat, ens hem fet un tip de veure processons i els d'ara perque fan una escapada a qualsevol lloc del món)
. Revetlla de Sant Joan (Bon moment per anamorar-se, tirar coets, i veure sortir el sol a la platja)
. Agost de vacances (sol, platja, muntanya, turistes ... ufff !! sort de les Festes Majors)
. Setembre (moment d'enyorança... tornem a la feina, tornem a l'escola, tornem a plantejar-nos nous projectes)
. Tot Sants (Panellets, castanyes, vi dolç)
. Pont de desembre (tothom fa pont !!)
. Nadal (amb tot el que representa de bo i dolent)
. Fi d'any (moment de fer balanç, d'estrenar vestit per anar a menjar els raïms i ennuegar-se)
i ja tornem a començar l'Any Nou !!

I no hi ha grans canvis, malgrat la modernització de la societat.

Be, hi em afegit el Dia del Pare, el Dia de la Mare, el Dia dels Enamorats, el Dia del Llibre, el Dia contra la violència de gènere, el dia de l'aigua ...

Però a mi em segueixen marcant els dies que representen les tradicions de sempre, la majoria marcades per algún tipus de menjar :

. els torrons i les neules
. la crema de Sant Josep
. els bunyols de Cuaresma
. les coques de Sant Joan
. la coca de llardons
. els panellets
Això si parlem de dolç, perquè si anem per primers plats, hem de passar per l'escudella i carn d'olla per Nadal, el bacallà amb sigrons i ou dur per Quaresma, només per donar-ne exemple.

Les tradicions també donen identitat de país i per mí una de les més boniques és la de celebrar la Diada de l'onze de setembre. Aquelles manifestacions cap al Fossar de les Moreres o a portar flors al peu de l'estatua d'en Casanovas...

Després a cada poble diversitat de Festes , que per la seva tradició fan que grans i petits s'uneixin sense gaires problemes : la Patum de Berga, les catifes de flors de Corpus a Sitges, la Festa de les Enramades d'Arbúcies, la Festa Major de Gràcia de Barcelona, les Festes Medievals de tants pobles, etc.

Potser sóc feta a l'antiga, però no voldria que se'n perdés cap d'aquestes tradicions. Crec que seguir-les i disfrutar-les ens fa més humans, més propers als nostres veíns, als nostres amics i sobretot a la nostra familia.

Qué en penseu ?



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125404 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).