Les emocions i els seus racons

Un relat de: Joan G. Pons

L'ascensor de casa no és gaire gran. Jo vaig polsar per baixar. S'obriren les portes... i era allí. El meu bon amic Follet.

-Hola ! Què fas a l'ascensor ?
-Tenia ganes de xerrar amb tu, Joan.
-Hi ha tema ?
-Un de molt gros.
-Em vols espantar ?
-No, Joan.
-T'escolto. Però cal sortir. L'ascensor ha arribat a la planta baixa.
-Baixem.
-T'escolto.
-Les emocions !
-Vas fort !
-Joan, què opines ? Les emocions van i vénen.... o resten dins la persona ?
-Crec que les sents... i se'n van. Encara que a vegades....
-Emocionalment no hi ha racons. És la pròpia ment qui inventa els racons.
-Separes racons d'emocions ?
-Sí !
-Explica't. Moltes vegades els racons fan mal de panxa o mal de cor.
-Les vivències emocionals SÓN, les SENTIM i SE'N VAN. Connecten, remenen i viuen en PRESENT. I punt final.
-Llavors què fem amb aquests "racons"? Tenen força.
-Netejar de tant en tant. I de vegades fer neteja total, completa, i tancar els temes que s'hi han instal·lat i han fet racons.
-Costa netejar, bon amic Follet.
-T'aviso que això que he escrit no és fàcil... gens fàcil. Però el que no sigui fàcil no justifica, el no intentar-ho.
-Cal fer-ho ?
-Pot ajudar, bon amic Joan. Abans de l'intent de neteja total, s'ha de trobar (identificar) el contingut del racó.
-M'agrada !
-No és la quantitat emocional, sinó la qualitat sensible.
-Haig de comprar una escombra especial.
-Ja,ja,ja,ja.... A vegades el racó emocional encara és viu, molt viu. Vull dir que hi ha un racó i encara hi ha un espai previ on belluguen temes.

De cop i volta, caminava sol.... el meu amic Follet no hi era. I a les meves mans, vaig sentir una escombra i un cop més vaig riure, amb un somriure d'agraïment.



Comentaris

  • El poder de la ment[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 04-07-2010 | Valoració: 10

    Quanta veritat hi ha en aquesta frase: "És la pròpia ment qui inventa els racons" No és tasca fàcil escombrar i fer neteja de les emocions que resten soterrades a la ment, especialment les que ens fan mal. És bo, però, tenir una actitud positiva per anar vencent i superant les fases negatives que tot ésser humà té en algun moment de la seva vida.
    Aquest Follet és un encant amb els seus encertats raonaments. L'hem de felicitar!
    Gràcies, Joan!
    Una abraçada

    Mercè

  • gypsy | 27-06-2010

    Hola Joan! Penso que el follet del teu relat té raó, s'han d'escombrar els racons que amaguen emocions antigues i de vegades, doloroses. Potser, el que
    succeeix és que no és gens fàcil arrencar aquestes emocions soterrades en un lloc tancat del cervell, que de tant en tant s'obre i ens recorda vivències passades. M'ha fet pensar en que seria genial prémer un botó i poder oblidar tot allò que ens ha fet mal en algun moment de les nostres vides. Tot i que no tinc clar, si aleshores, ens convertiríem en éssers més freds o al contrari. Seria un altre món. Segurament, en d'altres coordenades, d'altres mons són possible.

    Un petonàs!

    gyps

  • Aquest follet...[Ofensiu]
    brins | 21-06-2010 | Valoració: 10

    té sempre raó, Joan. Les emocions viuen en present, però de tant en tant, convé escorcollar el nostre interior per adonar-nos de si n'hi ha alguna que s'hi ha instal.lat innecessàriament. Si la trobem i sabem que ens fa mal, cal analitzar-la, conèixer amb certesa quin és el seu origen i escombrar-la per poder evitar molts dels traumes que a vegades patim.


    Continua escoltant el teu follet, Joan...,et parla sempre amb molt de seny.

    Una abraçada,

    Pilar