Les dos pells

Un relat de: Joan G. Pons

A nivell emocional sento i noto que tinc dues pells i tot rumiant sobre el tema, mentre passejo per un carrer de la ciutat, em trobo amb el meu amic el Follet.

-Hola !
-Hola, Joan ! Et noto pensatiu !
-Tinc unes idees...
-Si ho vols, les comparteixes i xerrem.
-Tenim dues pells sensibles.
-Què vols dir ?
-A nivell emocional, tinc una pell que ho rep tot, ho encaixa tot, i moltes vegades resta quarterada, esquinçada.... i em fa patir, em fa dolor, em fa mal.
-I l'altra pell ?
-Aquesta primera pell m'ha fet descobrir una segona pell més forta que la suavitza, i connecta amb els meus valors i creences. .
-Joan, jo crec que tot és pell.
-No, Follet.
-Explica't !
-Si les barrejo, no les distingeixo bé i llavors em costa identificar-les i situar la seva intensitat.
-M'expliques que en les teves pells tens com una mena de laboratori d'anàlisi ?
-És una aportació conscient a l'impacte emocional.
-Això, Joan, és aigua barrejada amb el vi. Les emocions són. Els anàlisi són qüestió mental.
-Sí i No. Jo sento millor les emocions a nivell de la segona pell. És com si n'aprofités el primer impacte i les conseqüències (segon impacte). La segona pell sap situar de forma positiva el que m'aporta l'emoció.
-M'agrada.... aquest plantejament.
-Les emocions motiven i també poden crear desmotivació. En una posterior lectura (segona pell) la reacció és més còmoda i connecta amb la capacitat de reacció. Valores la riquesa del que sents i revises el que cal, si cal.

El meu amic Follet ja no hi és. Sembla que amb la seva absència posa fi al diàleg o conversa. I jo sempre em pregunto si comparteix o respecta el que expresso.

Bé, l'accepto tal com és, m'ho diu la meva segona pell !



Comentaris

  • gracies pel teu contacte joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-06-2010 | Valoració: 10

    i felicitats per aquest relat que dóna de pensar....

    una abraçada

    joan

  • ???...[Ofensiu]
    Naiade | 11-05-2010 | Valoració: 10

    Un relat que fa pensar, com tots els teus. Ja m'estic acostumant a aquest follet que t'acompanya i t'ajuda a comprendre el que tu vols dir-nos, sense ell crec que de vegades no me'n sortiria tan fàcilment. Potser jo no en diria dues pells, però sigui el que sigui ve a ser el mateix. Una part nostre esta exposada als elements, de vegades queda malferida, sort del altre jo que fa reflexionar al primer i si hem sabut créixer sempre ens dona el millor enfóc per conduir la nostre vida, les nostres emocions. Espero haver-ho entès bé.

    Una abraçada

  • Cadascú[Ofensiu]
    Bonhomia | 01-05-2010 | Valoració: 10

    Jo crec que tenim una pell, que el món té una sola pell, que l'univers té una sola pell.
    I que la fantasia és la segona pell, on ens descobrim realment, i a partir d'aquí tantes pells com un vulgui.
    Però això depèn de cadascú, el que realment no crec és que poguem compartir aquestes pells, que cadascú té les seves.


    Sergi

  • Joan, era jo, la brins...Ja m'havies reconegut, oi?[Ofensiu]
    brins | 28-04-2010

    .

  • Dues pells que s'agermanen[Ofensiu]
    GrupdeSants | 28-04-2010 | Valoració: 10

    Una primera pell que ha d'encaixar tots els cops de la vida, que ha de patir tot el que li arriba de l'exterior... i una segona pell que ens nodreix de pau interior tot creixent amb els nostres valors.

    Et preguntes si el teu amic, el Follet, comparteix o respecta el que tu expliques..Com vols que no ho faci, si és dins del teu esperit?

    Una abraçada,

    Pilar

  • Dues pells, un sol procés[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-04-2010

    Ja veig, amic Joan, que quan comences o et poses "pensatiu" ets capaç d'elaborar pensaments de tota mena... o millor dit, d'elaborar pensaments fins arribar al sentit positiu de qualsevol procés, ja sigui purament mental o absolutament emocional.

    M'has fet replantejar alguns camins dels què segueixo habitualment a nivell de processament... Gràcies per tot plegat!

    T'envio una abraçada molt emotiva,
    Unaquimera

  • Jo també les timc.[Ofensiu]
    JOANPG | 21-04-2010 | Valoració: 10

    Tu ja saps com tinc el cor. Prenc unes pastilles per aturar els ensurts o les mil i una incidències que sovint rebem. Despres, més serè, puc contemplar la situació i actuar mentre les emocións primerenques (primera pell) passan al segon estadi (segona pell) i amb el cap i l'amor si és el cas, o la comprensió, o qualsevol actitut positiva poder afrontar o passar del repte sentit.
    M'he embolicat molt però estic segur que m'entens.
    Els teus diàlegs amb el Follet són interessantíssims i molt positius.
    Una salutació sincera del teu amic Joan.

  • Aquest follet[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 20-04-2010 | Valoració: 10

    amic teu deu anar molt bé per acabar d'entendre les reflexions que ens fem. Sempre va bé tenir un interlocutor que escolta. Potser algun dia et demanaré que me l'envïis uns dies al Canadà; hi ha una pila de coses que m'agradaria discutir amb ell.
    Un relat senzill i profund alhora, com sempre fas.
    Una abraçada,
    Shaudin

Valoració mitja: 10