Les "coses" de la Felicitat

Un relat de: Joan G. Pons
- Joan, ja tornes a escriure ?
- Hola, bon amic Follet !
- Què escrius ?
- Uns apunts sobre la Felicitat
- Òndia... un tema delicat...
- No tant, Follet.
- Què vols dir ?
- Per mi hi ha un principi bàsic. La Felicitat és quelcom d’ordre intern. La Felicitat és dins nostre. És un acord de pau entre el que ets i el que vols ser.
- Però al voltant... passen coses.
- Dons parlem d’aquestes coses... Què és una cosa ?
- No ho sé.... m’ajudes ?
- Cosa és una paraula-sac.
- Explica’t !
- És una paraula inventada quan no pots o no saps definir de forma concreta.
- Quan no saps què et passa.... dius em passa una cosa...
- Cert. I referent a la Felicitat hom viu, sent, “coses”, que tenen la seva incidència.
- Incidència ?
- Sí. Podem ser causa d’una certa pertorbació o d’una certa explosió. En negatiu o en positiu.
Comento unes quantes COSES:

- L’ESCLAVATGE PERMANENT A UNA EXPECTATIVA. Una expectativa, un desig, que un cop sentit, el vols tant, que aquesta espera provoca intranquil•litat amb incidència en l’estat propi de felicitat.
- És maco tenir desitjos !
- Sí, però no sentir-te depenen (esclau) d’aquestes expectatives, coarten la llibertat, que poden o no poden convertir-se en realitat.

- Un altre COSA: UNA ALEGRIA. Qualsevol tipus d’alegria gran o petita alimenta, augmenta, el foc permanent de la felicitat. Recomanable viure-la conscient, tot admetent la seva temporalitat. Felicitat en creixement.

- Tens raó, Joan, quan dius que és una “cosa” temporal.

- Un altra cosa subtil però molt engrescadora.

- Quina Joan ?

- SENTIR-SE ESTIMAT !

- La gent, segons les relacions que té, sempre és sent estimada !

- Sí, però hi ha situacions, moments, que notes com una “cosa especial”. T’arriba dins teu la flipada de l’amor, com quan subratlles al escriure una paraula especial.

- Hi ha més coses, Joan ?

- Hi ha moltes !

- Digues.

- UNA NOTÍCIA

- Hi ha poques notícies que ajudin al manteniment de la Felicitat.

- Depèn. Cal saber pescar les bones notícies !

- Cal anar per la vida amb una canya de pescar ?

- T’explico. Diàriament estem envoltats de notícies. Les trobem, les llegim, a la premsa, a la televisió, a les converses en un bar, altres botigues...

- I... ?

- Cal practica el saber triar, seleccionar... i encara més capgirar la notícia.

- Capgirar ? Canvies la realitat ?

- No. Tota notícia sobre l’entorn humà, en el seu esdeveniment immediat o conseqüèncial planteja o suggereix reaccions o actituds amb un cert signe positiu.

- Entès, Joan, a capgirar qualsevol notícia.

- Per acabar enumero unes quantes COSES relatives a la Felicitat:

- Trobar-me bé.

- Celebracions renovades plenes de sensibilitat.

- Sentir-me escoltat.

- Sentir-me acollit.

- Sentir-me acceptat.

- Gràcies. Joan, un bon recull !!!


Comentaris

  • La Felicitat pot ser notícia[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-05-2012

    Estic d’acord amb el teu follet, Joan: has fet un bon recull !

    Els teus apunts, tan personals com de costum, donen molt que pensar, no tan sols sobre la felicitat, si no a mesura que avança la seva lectura, sobre els desitjos, les expectatives, l’alegria, l’estimació i les notícies.

    Darrerament, de notícies rebem moltes de caire negatiu i de fort impacte, així que cal recordar, més que mai, el que he llegit en certa Botiga:
    “La bona notícia és que la notícia no tan bona pot convertir-se en bona, si canviem d’actitud.”
    ;-)))

    T’envio una abraçada bona,
    Unaquimera

  • Un follet educatiu[Ofensiu]
    magalo | 18-05-2012


    Moltes gràcies Joan per les lliçons que ens dones amb les converses amb l'amic Follet i pels teus comentaris que tant aprecio.
    petons
    Marta.

  • SABER SER FELIÇ [Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 16-05-2012 | Valoració: 10


    M’agrada molt el teu escrit Joan, el trobo molt encertat i dels que valen la pena tenir en compte en molts moments al llarg dels anys.
    Com molt bé dius, són moltes les COSES que poden provocar o que per sí soles provoquen felicitat, no tot són penes ni tristesa a la vida. Tots hauríem de saber ser feliços, no hauria de fer falta que algú ens ensenyes a trobar el moment o la manera...

    Gemma

  • gràcies joan de nou...[Ofensiu]
    joandemataro | 15-05-2012 | Valoració: 10

    em fas una mica més feliç amb els teus escrits compartits i els teus amables comentaris

    una abraçada i fins aviat
    joan