Les AUTO-JUSTIFICACIONS

Un relat de: Joan G. Pons
Les Auto-Justificacions són un joc mental que inventa excuses per no millorar actituds, reaccions, canvis, etc.
De què ens auto-justifiquem:
• No reconec els punts dèbils
• No puc, costa molt
• No tinc temps
• No sé com fer-ho
• No tinc recursos
• No tinc ganes de fer canvis
Les Auto-Justificacions són moneda “falsa”, que no facilita el viure i conviure.
Sembla que tenen una “cara alliberadora”, però no ho és.
Apunts positius....
• Recomanem oblidar-se d’aquest camí mental i emocional.
• No és un bon camí pel nostre creixement personal.
Fàcilment justifiquem el que no és justificable. Ho sabem però ho justifiquem. Manca responsabilitat i coherència amb el que som i fem.
Cal vigilar que les Auto-Justificacions les podem confondre amb les pors i dificultats de realitzacions i... ho deixem de fer-ho.


Comentaris

  • a Mireia[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-09-2015

    Gràcies i comparteixo el teu comentari.

  • Difícil però necessari[Ofensiu]
    Comsi Comsa | 19-09-2015 | Valoració: 8

    M'encanta trobar-me amb reflexions com aquestes. Per al meu entendre com dius, es poden confondre amb pors i per a mi son com el punt i final que cada cop més es posa amb la edat a segons quines coses, no? Quan de xiqueta deia "jo això no ho puc fer" i algú em deia "doncs clar que pots", em picava la curiositat enlloc de reafirmar-me en la meua tossuderia i a la fi, creixia. Gran toc de atenció, sí senyor, amb humilitat ben rebuda.

  • a Unicor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-09-2015

    Visca ! Cal remenar la reflexió. Gràcies, Joan

  • Bona reflexió.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 19-09-2015 | Valoració: 9

    No totes les autojustificacions són falses... però a vegades són vertaderes.

    Més val pensar en com remoure els obstactes i sentir-se en forma... i ser una mica estoics. Moltes coses bones només es poden aconseguir amb esforç.

    El teu conte m'ha fet reflexionar.

    Ens veiem, Joan.

  • per Aleix[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-09-2015

    Totalment d'acord amb el teu comentari. Salutacions, Joan

  • Responsabilitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-09-2015 | Valoració: 10

    Les auto-justificacions semblen una manca de responsabilitat davant dels problemes. A més, em fan pensar també en culpabilitzar l'altra persona dels problemes d'un mateix. Sempre m'ajudes, Joan, a pensar i reflexionar. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 9