L'assassina

Un relat de: kukisu

Quan la gran ombra de l'home travessà la porta, instintivament, els dits de la Maria premeren el gallet, com obeint una consigna concertada molt de temps abans, en no sap quin malson esfereïdor.
Els ulls espantats de la Laia i en Ferran que s'aferraven a les seves faldilles la tornaren a la realitat.
Allà, davant seu, el cos de l'home romania immòbil caigut a terra i la taca vermella de l'esquena s'anava engrandint per moments. L'havia encertat al mig del pit.
Les cames no l'aguantaven. Se sentia defallir abraçada als seus fills.
A fora el foc havia cessat.
Unes veus cantaven en una llengua estranya uns missatges indesxifrables.
El dia abans les cases havien estat saquejades, no havien deixat res i les persones que hi havien trobat foren assassinades a la plaça del poble.
Miraculosament ella i els nens, a l'amagatall de les golfes, no havien estat descoberts.
Des de la foscor de la finestra va veure tot de gent que passaven amunt i avall.
Finalment, li arribà un missatge intel·ligible: la guerra ha acabat!, fora les armes!

Kukisu

Comentaris

  • no esta malament..[Ofensiu]
    lea1995 | 30-01-2009

    El text en si no esta malament però es molt negre.

  • Diana i Andrea[Ofensiu]
    georgiana | 30-01-2009

    En la meva opinió, el relat es masa curt ,si fos un relat o historia de veritat siria mes llarga, tampoc te gaira emocio .
    Esta be pero es masa cuurt.

  • Molt bé![Ofensiu]
    pivotatomic | 26-11-2004 | Valoració: 7

    M'he llegit uns quants dels teus relats i aquest és el que m'ha agradat més. Tens la virtud de la concisió (a vegades, un voldria llegir una miqueta més, però és que jo sóc un incontinent verbal...), i aconsegueixes imatges boniques i frases rodones. No es pot demanar massa més, no?
    Posats a fer crítica constructiva... jo crec que al conte li sobra la frase final. Per dos motius: un de realista (per desgràcia, no veuràs mai que el dia que s'acava una guerra la gent cridi fora les armes) i un d'estil (la frase em sona a moralina i el conte te prou força com per no necessitar-la). Però és només una opinió.

    Per cert, agraeixo, i molt, el teu comentari. Un petonàs ;-)

  • Un bram de pau[Ofensiu]
    moebius | 03-06-2004 | Valoració: 8

    M'agradat.

  • Fora les armes[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 24-04-2004 | Valoració: 8


    El relat és intens, i forma part del tipus d'històries que, crec, copsen més al lector. Es impactant, concis, entenedor i amb missatge.
    El millor de tot, les últimes paraules: Fora les armes.

    Felicitats.

Valoració mitja: 7.67