La riquesa del gest

Un relat de: Joan G. Pons
LA RIQUESA DEL GEST


El Gest és una forma d’expressió comunicativa.

El Gest acompanya a la Paraula, de forma conscient o inconscient.

El Gest enriqueix la comunicació.

He llegit en mols escrits la transcendència del “poder de la paraula”.

Sense menysprear la paraula, invoco el poder del Gest. Sol o com acompanyant de la paraula, del missatge comunicatiu.

Canals del Gest:

- Les Mans
- La Mirada
- Una abraçada
- El Rostre
- Un petó
- Les Cames creuades
- Moviments del Cap

Unes pistes sobre aquests gests, com sempre opinables:

- Les Mans. Habitualment sempre es mouen. Mans obertes. Mans tancades. Mig tancades. Mans que toquen. Mans que sembla que no hi son. Mans que vols sentir i notar i....
Al comunicar les mans acompanyen i també expressen.

- La Mirada. Mirem o sols Veiem. Cal saber que comuniquem també amb la nostra forma de mirar a l’altre. I també la mirada de l’altre. Entenem la seva mirada quan ens parla o resta en silenci ???

- Una abraçada. Quan abracem acollim. Obrir els braços i rebre és una actitud del gest molt enriquidora i d’aproximació intensa.

- El Rostre. El rostre parla. I emet un cert magnetisme de connexió. I també transmet una transparència en el missatge verbal.

- Un petó. Contacte que implica molt. Un gest d’estimació. El petó quan més conscient més connecta i incideix en la relació humana.

- Les cames creuades. Gest de comoditat i també d’una certa sensació de seguretat. Cames obertes obertura. Cames tancades hi ha quelcom dins meu que demana seguretat.

- Moviments del Cap. El cap expressa atenció. I a vegades expressa distracció. En aquest cas no ajuda a la comunicació. I es nota i molt. Un cap distret destaca i distreu a l’altre.

Com un resum positiu, acompanyar la nostra comunicació amb el gest i les seves variants, ajuda i facilita la connexió amb l’altre o altres.

Us invito a experimentar-ho.







Comentaris

  • gràcies joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 22-03-2012 | Valoració: 10

    pels teus comentaris, que també són un gest de proximitat i amabilitat sincera

    una abraçada
    joan

  • El gest té gairebé tanta importància com les paraules[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-03-2012

    Evidentment, tens tota la raó, Joan : jo també crec, perquè ho experimento cada dia, que el gest té gairebé tanta importància com les paraules.
    I el mateix dic de la postura corporal.

    Una de les proves que confirmen el teu plantejament, en aquest món virtual dels teclats i les pantalles, és l’hàbit que anem adquirint d’incloure quan escrivim petits rostres en miniatura que expressen un estat d’ànim que, tot i haver estat explicat amb paraules, volem subratllar :-0 ;-)))

    T’envio una abraçada acollidora,
    Unaquimera

  • Com ens expressem...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 09-03-2012 | Valoració: 10


    M'agrada molt aquest escrit Joan. Enfoques un tema que veritablement tens raó, el gest normalment és tan important com la parla, com la mirada, com tot.

    Inconscientent quan parlem sempre ho fem acompanyant la conversa amb tots aquests altres signes de comunicació, mirant als ulls expresses i notes si hi ha franquesa o no, amb les mans, segons com, les fem servir per confirmar, deixar una pregunta a l'aire esperant la resposta, per negar algun fet, per acaronar... enfí, tot el que es refereix al gest i a tot el que ens comentes, és com una segona veu que va totalment lligada amb la nostra parla.

    Felicitats per aquest relat, és molt encertat!

    Gemma

  • enriquidor joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 07-03-2012 | Valoració: 10

    com sempre.
    El gest té un punt d'acte reflexe, inconscient que és el que el fa més valuós
    tan mateix també es pot cultivar i donar-li la trascendència que té en tota comunicació

    abraçades mestre !

    j.

  • Hola Joan !!![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 07-03-2012

    Gràcies a Déu que et tornem a veure per aquí ! Se'm feia estrany no veure't als nanoreptes i sobretot havent guanyat.
    Estic d'acord amb tu. El gest accentua o minimitza la paraula. El meu canal preferit per a acompanyar-la i el que trobo més potent és la mirada.
    Ben retrobat , amic Joan !
    Una abraçada.

Valoració mitja: 10