LA REALITAT SUPERA LA FANTASIA.

Un relat de: katya

LA REALITAT SUPERA LA FANTASIA.

Àngels, semblaven àngels.
nines de cabells rinxolats i ulls de pepa
jugaven a ser super-heroïnes, super-girls.

Són les que han de salvar el món
juntament amb el super-Obama, és clar.

Treuen les super armes secretes; caixes d'eines, clau anglesa,
destornillador, aspiradora, biberó, ordinador portàtil,
kit de manicura i un etc. molt llarg.

Són super-heroïnes:
La Llucia és una d'elles, n'hi ha moltes, moltíssimes.

Ella es lleva a les set del matí per anar a treballar a l'oficina, però abans de sortir de casa posa; la rentadora, el rentaplats, adesa l'habitació, la cuina, prepara un esmorzar equilibrat per a tota la família, es maquilla per estar bonica, es raspalla les dents, recorda les tasques als nens; que no s'oblidin els deures, que repassin la lliçó, que es pentinin, que es rentin la cara i les mans abans de sortir, que recordin que anirà a recollir-los abans de la una perquè han d'anar al pediatre ja que els hi toca la vacuna antitetànica.

-Mira, avui encara no he fet tot el que havia de fer i ja és hora de partir, rumia la super-heroïna Llucia.

-En Pau, el meu marit, en un pim-pam s'ha dutxat i ja se n'ha anat a treballar. -El que passa és que no m'organitzo com tocaria, rumia la super-heroïna Llucia.

-Ah…! se m'oblidava! i ara qui donarà menjar al gat, regarà les plantes, traurà la carmanyola del congelador, tirarà la brossa, escriurà la nota a la professora, trucarà al mecànic per demanar-li hora i anirà a la tintoreria a recollir l'americana de'n Pau?

-Ja me'n sortiré sola, per això som una super-heroïna, -es diu na Llucia a ella mateixa-.

-Pobret en Pau, ell que treballa fins a les set de la tarda. No li puc dir a ell que faci aquestes tasques, pobrissó, arriba tan cansat que no te ganes ni d'ajudar-me a;
anar al supermercat,
a la carnisseria,
a la fruiteria allà on duen verdura i fruites ecològiques,
a desar la compra,
a netejar la gelera,
a treure la roba de la rentadora,
a posar l'assecadora,
a plegar la roba,
a planxar,
a desar la roba als calaixos,
a treure la roba d'estiu,
a netejar el bany,
a preparar el sopar.
M'oblidava dels deures dels nins, les festes d'aniversari, les activitats extraescolars i com que som tan despistada se m'obliden moltes més coses.
No me'n recordo de res, i això a en Pau no li passa. I mira que domés treballo mitja jornada.
Ara que ho penso, he d'anar a la farmàcia a comprar un sabó pels polls d'en Marc i he de fer-li el tractament. Això sí que és important!

-Son les dotze del vespre, ara acab de cosir aquests baixos del pantaló de na Marina i me'n vaig a dormir, estic tan cansada, avui no he tengut temps de res i demà serà un dia molt agitat.

-Mira-te'l, pobrissó en Pau, ha acabat de sopar i de tan cansat que estava no ha pogut llevar ni el seu platet de la taula, així està de llavors, tombadet al sofà dormint com un nadó.

-Em fa llàstima haver-lo de molestar per fer-lo anar al llit.

Això no és cap broma. Na Llucia no sé com s'ho fa però també va a la perruqueria, al gimnàs, es depila i va a la moda. També estudia anglès i disseny gràfic per la xarxa d'Internet. Vaja que és una super-woman i a més a més està com un tren.

La meva pregunta és: Què hi fa en tot això en Pau?

Fi.

Katya
05-07-09

Comentaris

  • Ai! que cansada que estic![Ofensiu]
    pericles | 05-03-2010


    La meva dona fa mil coses, s'embolica en afers als quals no pot arribar, es posa un llistò

    Ai! que cansada que estic!

    ...excessivament alt, ho vol controlar tot (fins i tot a la nostra filla adolescent), ho vol fer tot de...

    Ai! que cansada que estic!

    ...la seva mà. I no em deix intervenir en gairebé res. Jo tinc una professió complexa (relacionada amb l'enginyeria)i en la qual em desenvolupo bé.

    Ai! que cansada que estic!

    Una professió que implica establir relacions humanes, cooperar amb diversos professionals ....que té, també un punt tècnic molt important.... i malgrat tot això ella amb prou feines em deixa cuinar a casa o posar l'assecadora o anar a parlar amb la mestra del nostre fill.

    Ai! que cansada que estic!

    És que tot ho he de fer jo!, diu. És que de tot m'he de preocupar! .... jo sovint li dic que de la meitat de les coses de les que es preocupa no caldria fer-ho....i l'altra meitat es podria resoldre fàcilment i sense tanta preocupació, ni tant cansanci ni tant de patiment.

    Ai! que cansada que estic!

    Però ella no m'escolta i només diu:

    Ai! que cansada que estic!

  • Sí, benvolguda amiga, jo em pregunto el mateix[Ofensiu]
    Romy Ros | 13-10-2009 | Valoració: 10

    que tu: en Pau sobra en aquesta escena, el pobrisó podria anar-se'n i no es notaria.
    M'ha agradat molt el teu relat perquè és real "como la vida misma". Enhorabona per aquest retrat tan bó de la dona actual.

l´Autor

Foto de perfil de katya

katya

10 Relats

32 Comentaris

14415 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
La meva gran passió és la mar, la mar mediterrània que banya la costa mallorquina.

"-Lo que puedes hacer, o has soñado que podrías hacer, debes comenzarlo. La osadía lleva en sí, genio, poder y magia." GOETHE

"-Cuando alguien desea algo debe saber que corre riesgos y por eso la vida vale la pena."

"-Así debéis hacer vosotros: manteneos locos, pero comportaos como personas normales. Corred el riesgo de ser diferentes, pero aprended a hacerlo sin llamar la atención."
Paulo Coelho

Som una humil i eterna aprenent a la professió d'alquimista. L'alquímia que treballa amb lletres i posterior transformació en...

Vaig néixer a Manacor a l'any 1973

Si desitges comentar, donar la teva opinió, els teus suggeriments i, o, intercanviar punts de vista. Estaré encantada de rebre un correu teu.

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar i compartir .

Aquí deixo el meu email:
Katyabolleta@hotmail.com