La MODERACIÓ

Un relat de: Joan G. Pons
Quan llegim o escoltem la paraula "moderació", tenim la tendència a associar -la a control, fre.....

Animo a donar-li un cert gir a la paraula, potenciant la seva significació positiva.

Moderació en positiu, suggereix un control agradable del que fem, mengem, de les decisions...etc.

La Moderació coopera a una revisió, de tant en tant, del que realitzem, decidim. Afinem per actuar correctament, adequadament.

En el nostre viure i conviure i creixement, cal tenir "a mà" lliurement, la tecla de la MODERACIÓ.

Integrar-se, en grup amb gent moderada, reps aportacions vivencials, molt enriquidores.

**********************


Comentaris

  • Va bé...[Ofensiu]
    Soleilsi | 14-11-2022

    Afegeixo que la moderació també està vinculada a la maduració personal

  • pausa, reflexió[Ofensiu]
    Atlantis | 12-11-2022

    Potser cal ser moderat en les formes. Reflexionar abans de tenir una opinió i aquesta que sigui raonada. Així ho entenc jo.

  • Modular la resposta [Ofensiu]
    llpages | 12-11-2022 | Valoració: 10

    Vivim temps en els quals sembla que tot hagi de ser o blanc o negre, quan el que cal és saber manejar la paleta dels grisos. Fa falta molta reflexió col·lectiva, el que ben segur ens menaria a moderar les nostres conductes quotidianes. Sàvies paraules, Joan!

  • Saber dir els detalls. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-11-2022 | Valoració: 10


    Moderar-se implica tenir un coneixement adequat a la vivència.
    Cadascú pot pensar d'una manera diferent, amb la moderació.
    Bona reflexió.
    Cordialment.

  • La moderació[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-11-2022

    Una perspectiva molt encertada que vista amb precisió, els sinònims no són del tot iguals de vegades.

    Salutacions Joan.

    Rosa.