La hamaca

Un relat de: Jose Antonio Folk Portero

I aquí em veig, a la terrassa de mi casa,ajagut panxa a dalt a la meva hamaca de rebaixes,com si anés una nit plaguda d'estiu, i la veritat és que estem en ple hivern. En la meva má dreta sostinc amb gran habilitat i destresa com el millor contorsionista el meu got de whisky escocès, això sí, amb els seus dos gels corresponents que es van desfent al unísono. Delectant-me xuclo a xuclo aquest delicat i exquisit líquid i amb la meva mirada perduda cap a l'horitzó com au en pelegrinatge. Em ve a la ment, sí, a aquesta ment cada vegada mes cansada i carregada de tanta neurona, mil i una situacions que m'han passat de llarg a llarg de la vida. I que ximple som al no aprofitar cada escletxa de la nostra vida.Des de la meva terrassa respiro aire net, ho necessitava, veig el mar tranquil i assossegat, el far del port no per a de fer-me picades d'ullet amb aquests ulls tan grans i brillants.

Mira per on aquí em trobo, amb el meu whisky l'hamaca i una pau interior, em cap a falta, molta, falta. Amb aquest cel obert, com oberta i major aquesta la meva ment no deixa de venir-me al capdavant gent que ja no aquesta aquí amb mi, es van haver d'anar al cel per a fer altres menesters. I no són Cela, José Luis de Vilallonga, Carlo Ponti, Luciano Pavarotti, són gent més humil, però sobretot anònimes. Una d'elles era la meva gran amiga Rocío, la seva parella la tenia sicológicamente a la vora de la bogeria, perquè, hi ha moltes maneres de maltractar a una dona?, veritat machote. I això que la nit acompanya a la tranquil·litat i el repòs, però és que hi ha coses amb les quals no puc la sang em bull i el cor batega a unes revolucions absurdes per a mi.Tambien em ve al record a la meva àvia paterna, Lucia, que pestiños tan bons preparava, i quant ens arribem a riure junts, àvia no t'oblidés, acorda't que quan pugi, si és que hi ha lloc per a un pecador consagrat, em tinguis com el teu bé saps fer ,aquests pestiños al punt, si per una casualitat em quedo baix, mana-me'ls per Seur.

La meva tia Valle, va morir molt jove, m'ensenyo la dolçor i l'afecte amb un somriure preciós, cuida't allà en el cel, que aquí ja et cuido jo. La meva mare, que es pot dir d'una mare, també vam tenir la desgràcia que ens deixessis molt jove, suposo que hi ha dalt et necessitaven, encara que el teu lloc és aquest, aquí també et necessitàvem i molt. Solament vull demanar-te que em preparis les meves patates fregides, el meu plat preferit, segurament al ser pecador consagrat, em deixin baix, parla amb l'àvia i que seur us faci descompte. També em ve a la ment persones com el familiar de la meva amiga *matutina, que era el seu oncle benvolgut. Ells no surten en la televisió, premsa ni estan en boca de tots. Però per a mi, són especials. Gent que estarà per a tota la vida dintre de mi cor i així vull que romanguin mentre jo aquest en aquest món. No vull molestar-los amb tanta tristesa, facin com jo, posin-se un chorrito del millor whisky, dos gels, assaboreixin-lo i gaudeixin-lo, igual demà ja és tarda.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Jose Antonio Folk Portero

5 Relats

1 Comentaris

2782 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00