LA DONA DEL CESAR

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Em sobtava el divendres 21 d’octubre al voltant de les 9,00 ,la presència d’un vehicle que semblava ignorar allò que es recull en l’article 90 del Reglament General de circulació quan als llocs i la forma, pel que fa a les parades i/o estacionaments en vies interurbanes :

1. La parada o l'estacionament d'un vehicle en vies interurbanes s'ha d'efectuar sempre fora de la calçada, al costat dret de la mateixa i deixant lliure la part transitable del voral.

El vehicle tenia dues rodes al voral, i dues damunt l’estructura de ciment de la cuneta, feta amb la previsió de que pugui circular-hi l’aigua en cas de pluja.

En un primer moment la seva ubicació prop d’una corba, en pendent, al voltant de les 9,00 del mati, quan el tràfic en ambdós sentits és intens, i gens inusual que circulin camions carregats de combustible per atendre les fins a cinc benzineres que hi ha entre aquell punt i Castellar del Vallès, em va fer témer el pitjor. Ni per un moment vaig pensar en la limitació – tant manifestament injusta, que tots els usuaris demanen i esperen la seva revisió a la major brevetat – a 60 quilometres que hi ha en aquell punt, i menys encara que fos un vehicle ‘camuflat’.

No feia gaires dies que llegia en relació al total anual d’accidents a la B-124, segons dades proporcionades pel Reial Automòbil Club Català (RACC) :
Accidents en B-124 a Barcelona (Enviat per MotorGiga)

Anualment es realitzen una mitjana de 12,32 milions de desplaçaments entre Sabadell, província de Barcelona i Castellar Del Vallès (X C-1415a), província de Barcelona. Que té una distància de 7,8 quilòmetres.

Aquest tram té la consideració de punt VERD produint-hi una mitjana de 3,70 morts o ferits greus cada any.

Donat el nivell de trànsit i el nombre de morts i ferits greus, el nivell de risc en aquest tram es pot qualificar de: baix.

Santa Innocència !. El vehicle no estava ali amb les perverses finalitats que m’havien donat un sotrac al cor, tampoc es tractava d’un vehicle avariat que s’hagués enretirat ‘ provisionalment’ per agilitar el trànsit.

Era certament un vehicle ‘ camuflat’ , que des d’aquesta posició – si més no - ‘ irregular’ retratava amb el radar als que superaven els 60 quilometres de velocitat que posa el senyal de tràfic a la corba del Punt Blau en direcció a Castellar del Vallès.

A l’entrada de la Fàbrica del Vidre, hi havia cua de vehicles aturats esperant que els sancionessin per excés de velocitat.

Crec recordar que quan les proves s’obtenen amb infracció de la llei els jutges no les consideren vàlides.

En tot cas, ningú pot evitar la sensació ‘urbi et orbe’ que els drets Constitucionals dels ciutadans, el divendres 21 d’octubre al voltant de les 9,00 estaven ‘suspesos’ a la carretera que des de Sabadell comunica amb Castellar del Vallès.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5460029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com