la casa de la llibertat

Un relat de: Marc Freixas
...a la casa de la llibertat
hi ha la pau...


erem tots dins la casa
i la tendresa
sonava d'una manera simfonica...

com si el piano
que parlava de fons
es poses dins la veu de cadascun de nosaltres


la parla era tan nostra
que fins i tot els ocells
xiuxiuejaven dirigits com una autentica orquestra

i no perdien ni el ritme
ni la canço que proposaven...

tot
mentre les mirades
s'anaven creuant les unes amb les altres


els ulls es tancaven
per la bellesa del moment, estirats,
caiguts d'un cel ple de blau,
de vida i de pau

i tot, absolutament tot
mentre les mirades
s'anaven creuant les unes amb les altres


despres
va sorgir la nostalgia del passat
transformant-la en l'ara,
en el present i futur de dema...

lentitud volguda
per adquirir la certesa
d'una tranquil.litat alliberada eternament


...a la casa de la llibertat
hi viu la pau...


----------------------------------------------------------


Diploma D'honor en el PRIMER PREMI DE POESIA LO CANTICH, revista digital de poesia, art i cultura (retalls de poesia d'arreu del mon).Entreu a locantich.cat i cliqueu a l'edicio num.6.Odissea, 2010 i en alli hi trobareu aquest poema i tots els altres que han estat guardonats i tambe tots els poemes finalistes, aixi com tambe hi trobareu autors classics de casa nostra i d'arreu del mon i molts relataires de rc que tambe hi diuen la seva.Una molt bona manera de difondre la cultura a la xarxa lliurement.

Comentaris

  • Quina preciositat, Marc ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-11-2011 | Valoració: 10

    El dia que tingui els cables creuats , em deixaràs venir una estoneta a aquesta casa teva tan plena de pau i tranquilitat ?
    Enhorabona ,poeta !!!
    Una abraçada.

  • Harmonia[Ofensiu]
    Naiade | 27-07-2011 | Valoració: 10


    El teu comentari al farolet m’ha dut a rellegir la teva “casa de la llibertat”
    Un poema així sempre ve de gust tornar-lo a llegir. Vas escriure la casa que tots voldríem tenir. Que mai és trenqui l’harmonia d’un racó com aquest on la pau i felicitat i imperen. S’ha d’assaborir lentament i conservar.
    Jo també estic contenta de compartir llibre. A veure si en compartim algun més...

    Una abraçada i bon estiu.

  • diploma justament merescut. Marc...[Ofensiu]
    teresa serramia | 01-05-2011 | Valoració: 10

    felicitats........., ostres, t'ho mereixes...Bravo!! Sols a redós de la llibertat i la pau i la justícia, hi poden florir les flors mé belles. Els més grans tresors. La nostra parla!! bravo, Marc...
    Segueix sembrant-ho tot amb la llavor fecunda de les teves paraules.

  • Felicitats Marc[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 27-12-2010

    pel diploma i pel poema, i perquè la pàgina te l'ha destacat, això no pot parlar malament de la teva poesia, però per arribar cal ser tossut, i tu mira que ho ets, sempre amb tota l'estima que et mereixes tu i la teva obra.

    Et felicito un cop més Marc!

    Ferran

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872861 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.