La cançó de l’entreteniment filosòfic.

Un relat de: unicorn_gris
L’home conegut com a Unicorn Gris, servidor vostre (UG) i el seu amic en TC caminaven per una avinguda de Reus.

Parla en TC:

- Així, UG, després de tant de temps fora de l’escenari d’escriptor, t’has decidit a tornar a escriure de nou?

- He patit maldecaps de salut i d’altres inconvenients – li responc.

- M’alegro que et trobis millor d’això, així doncs.

- Però hi ha coses que encara em preocupen.

- És natural, t’encaparren moltes coses, t’ho prens tot molt a la valenta.

- Bé, però pensa que…

- Home, reporta’t una mica. ¿Vas a perdre la dignitat per aquesta petitesa? Tu ets l’Unicorn Gris, un filòsof, oi?

- Sí, i doncs…

- I un filòsof ¿què és el primer que ha tenir clar com l’aigua? – en TC em subjecta i em fa girar per a que el miri. – Que la filosofia ha de continuar!! Amb pluja, amb sol, amb neu, la filosofia ha de continuar!! Jo faig teoria, metafísica, i entretinc!!

- ¿Entretinc, eh? – dic jo.

- Sí, entretinc!! La cultura està plena de coses que podrien fer-nos feliços. Però ¿ens en fa? No!!! Afirmo que no!! Asseguro que no!! Garanteixo que no!! Els textos abstruosos i sosos quina mala pinta que fan, i els textos monòtons i tediosos de poc o de gaire serveixen!! Hi ha grans volums sense servei i petits textos ensopits. I t’ho diré amb les paraules del noble filòsof Nietzsche quan s’apropava cap a la demència…

Jo escolto atentament.

- Entretenir!! Entretenir!! Tot el món es vol entretenir!! Mon pare em deia: “Tu gran filòsof seràs, més has de ser-ho amb gràcia de veritat.

“I vindran, en tropel, a llegir-te els textos que faràs!!

“També amb un llenguatge jeroglífic podries tenir l’aprovació dels crítics però la gent no venir!! Si en la redacció del text prou clar seràs, entretindràs i prou que agradaràs!!

“Entretenir, entretenir!! Tot el món es vol entretenir!!

“Comença amb unes paraules que captin l’atenció, fes un esquema que ajudi a pensar millor, calcula sempre la claredat i diversió, procura idees senzilles i ideals, i a la gent li treuràs molts dels mals!!

“La finalitat de la filosofia és ensenyar, clar i català, però a la diversió no hi has de renunciar!!

“Fes divertir, i pensar, perquè el món no vol pas, d’avorrit, plorar!!

“Sempre has de pensar en aquesta noble finalitat:

“¡¡Entretenir… entretenir… entretenir!!!

I més d’un li va aplaudir la cançó…

Comentaris

  • Es necessita més filosofia[Ofensiu]
    Marteta | 17-05-2017 | Valoració: 10

    Totalment d'acord amb la concepció de divertir que aquí reflexes de la filosofia, encara que consider que falta fa una bona lectura d'aquests textos abstrusos i sosos, coses divertides també aporten (jo sóc estudiant de filosofia)

    Un relat entretingut i intressant

    Marta

l´Autor

Foto de perfil de unicorn_gris

unicorn_gris

61 Relats

164 Comentaris

35954 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Em presento.

Em dic Unicorn Blanc del Bosc, o Unicorn Blanc. També utilitzo, per raons pràctiques, els pseudònims de Crom el nòrdic, Unicorn Gris i Cuidador d'Ossets, si bé només posaré articles nous en aquest últim pseudònim i en aquest mateix en què ara em veieu (els altres noms d'usuari són de consulta i, en certa manera, d'emmagatzemament d'antics articles).

Els meus ideals són el catalanisme, la literatura, el món de la fantasia i l'acceptació de les normes socials que defenso, entre d'altres.

El meu nom de Facebook és
"Mark Corbera Mestres" .

El meu nom de Twitter és
"El Dorat"

El meu email és
webmestre2(arr.)gmail(punt)com

El conjunt de les meves webs (és a dir, de les webs administrades, moderades o dirigides per mi) es diu Portal Perenne, també anomenat "el Perenne" i està format, entre d'altres, per Lletra Perenne, també anomenada "la Perenne" .

La meva web d'articles es diu, com hem dit, Lletra Perenne i està a:
http://lletra-perenne.fandom.com/ca .

Actualment disposo de fòrum, el Fòrum Perenne, part de el Perenne, la direcció del qual és:
http://forum-perenne.foroactivo.com/ .

Podeu tenir accés a tots els relats de Lletra Perenne publicats a Relats en Català aquí:
https://lletra-perenne.fandom.com/ca/wiki/Lletra_perenne_Wiki#Continguts_del_Cosmos_Perenne_en_la_web_Relats_en_Catal.C3.A0

Els meus pseudònims a Relats en Català són: Unicorn Blanc del Bosc, Unicorn Gris, Cuidador d'Ossets i Cromelnordic. Observació: m'hagués volgut dir "Unicorn Blanc", però no podent fer-ho, em vaig fer dir "Unicorn Blanc del Bosc".

Que vagi bé!!!