Introducció

Un relat de: Divagador

Tanquem-nos entre aquestes quatre parets reals, i vestim-les d'infinites estrelles.

Obrim-nos ben endins, cap enfora.

Fem que els nostres jo's, cansats i atabals, s'alliberin per unes hores, que és possible.

Despullem-nos dels pensaments que avui i ahir hem tingut vestint-nos el cap, tanquem la boca i deixem de pronunciar allò que no hem dit en dos dies, ni en dos anys. Oblidem per unes hores. Revestim-nos d'innocència, provem de estar en pau. Omplim-nos de tranquil·litat.

Que cada trosset de fum, ingràvid volum, sigui senyal de fer aquest fita més possible. Que avui aspirarem per obviar i no pas per fugir, que demà, tornarà. I ho sabem. I ho volem.

Que cada glop ens serveixi per remullar els pocs records que encara conservem, i un cop molls, que perdin tot el sentit, com quan un nen petit es pixa al llit.

Mirem-nos, Escoltem-nos; Comuniquem-nos sense cap altre intenció que fer-ho.

Imaginem que no hi a rés més tret del que nosaltres inventem. Que si volem?, Avui, podem.

Buidem el cap, el cos i la ment. Que tot sigui un. Que tot sigui ara. Que tot sigui nosaltres. I nosaltres no siguem res.

I desprès, fem com si res hagués passat, que aquí el món real poc ens importa, i allà el nostre món, no existeix.

Comentaris

  • L'enhorabona!![Ofensiu]
    Queca | 17-11-2008 | Valoració: 10

    I moltíssimes gràcies pel teu comentari! Tot i que sigui un text llarg i que tu no en tens costum... però també tinc cosetes més ràpides de llegir..

    En fi, que veig que no fa gaire que rondes per aquí, i m'alegro d'haver-te trobat. Saps? Crec que tens un futur molt, però que molt prometedor, de fet, com el present que vius.

    Una forta abraçada, i moltíssims somriures per a tu!!

  • _relats rimats_[Ofensiu]
    kispar fidu | 09-10-2008

    (jaja, bona definició del poema, de l'art de la poesia).

    comparteixo la teva estima cap a ella. m'encanta poder dir que forma part de mi, de la meva vida. Que hi té un espai, un temps, el seu racó.

    uo! ja deia jo que no et tenia vist! veig que has iniciat la teva entrada recentment! Benvingut doncs!

    De la teva bio, encara que el temps encara sigui curt potser, destaco el:
    capacitat per sintetitzar amb una paraula o amb un vers tot un sentiment, una sensació o un pensament. L'eina essencial és la poesia, i per això, mica en mica m'endinso en aquest món tant esteticament profund.

    m'encanta aquest estèticament profund

    (el trobo, com dir-ho, estèticament poètic, jeje)


    del teu poema, (o relat rimat):
    "Obrim-nos ben endins, cap enfora."
    molt bona frase. Contradictòria, però amb molta estètica i reflexiva.

    alliberem-nos.

    si vols, pots

    l'important és creure-t'ho.


    Solo al soñar tenemos libertad
    (del Club dels Poetes morts)


    apalins, contenta d'haver-te descobert!

    ens seguim veient per aquí,
    vagi bé,
    Gemma

  • m´agrada[Ofensiu]
    ESTEL | 07-10-2008 | Valoració: 10

    reflexions sobre la conciència.
    Ser conscient del que som, del que ens envolta, del que volem, del que fem

  • hauries de [Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 06-10-2008 | Valoració: 10

    ampliar una micona més aquests conceptes que ens has deixat aquí, tens una bona base de treball, ara sols et queda fer-ne literatura, i ja tindràs uns quants relats (o poemes, i aquí els poetes comenten força.) per mostrar-nos els teus sentiments, desitjos, anhels, somnis i mentides... tu mateix. Sorprent-nos.

    Una abraçada company.

    Ferran

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Divagador

Divagador

28 Relats

27 Comentaris

20069 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
La biografia s'escriu amb el temps. I jo no tinc prous cullons com per fer-la.

Simplement estimo la nostra llengua, i penso que cal lluitar per la cultura feta en català.

D'entre tota ella, m'encanta la capacitat per sintetitzar amb una paraula o amb un vers tot un sentiment, una sensació o un pensament. L'eina essencial és la poesia, i per això, mica en mica m'endinso en aquest món tant esteticament profund.

No tinc intencions de triomfar, sinó de navegar i amb el pas dels anys veure com les meves paruales són més precises, ben escrites i amb un sentit que perdura al llarg del temps.