Home previngut

Un relat de: Jacint Pau
Sempre he sentit dir que es recull el què se sembra. No sé pas què deuria sembrar el meu avi però, quan jo era petit, al pati de casa hi teníem un carameler. Cada mati, després d'esmorzar, anava a veure si el carameler havia fet caramels, no sempre en feia, esclar. Era el meu avi que quan em veia llevat em deia: ja has anat a veure el carameler, avui? I aquell dia hi havia caramels. Aquella il·lusió, però, va durar ben poc: un hivern –no sóc tanoca ni carallot–. Va durar fins que a algú se li va escapar que l’únic arbre que teníem al pati de casa era un ametller. Aleshores vaig entendre el perquè del fil del qual penjaven els caramels: si no era un carameler no podia fer caramels i algú hauria de penjar-los-hi, els caramels. Quan em vaig casar vaig prendre una decisió: davant la possibilitat de tenir fills i després néts –l’experiència ha de servir– hauria de plantar un carameler; perquè quan els nets arribessin, el carameler ja fos un arbre fet, fes caramels, i no hagués de penjar-los-hi jo amb el beneït fil. Sempre he sentit dir que home previngut val per dos.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Jacint Pau

Jacint Pau

43 Relats

69 Comentaris

31126 Lectures

Valoració de l'autor: 9.61

Biografia:
Dissenyador gràfic per a poder pagar el super i el lloguer. Per a tot el demés (per a poder viure): pintor, cal·lígraf, poeta, cuentista, inventor... I també: pare, fill, nonno, amic, amant, company, col·lega... i últimament bloguer.

Podeu veure més a: A cops de llapis. Una finestra per la que mostrar algunes de les coses que faig, penso...
http://jacintpau.blogspot.com

I també al web professional www.ygrega.com