És quan llegeixo que hi veig clar - Lectura 5

Un relat de: castelldefels

Divendres, 23 de juliol de 1943

Estimada Kitty,
De moment, la Bep ha tornat a aconseguir quaderns, sobretot diaris i llibres majors, que són els que necessita la meva germana la comptable. També s'aconsegueixen d'altres quaderns, però no em preguntis de quina mena i per quant de temps. Actualment, els quaderns porten el rètol següent: "Venda sense cupons." Com tot el que es pot comprar sense cupons, són un autèntic desastre. Un quadern d'aquests consisteix en dotze pàgines de paper grisenc de línies tortes i estretes. La Margot té pensat seguir un curs de cal·ligrafia. Jo li he recomanat moltíssim. La mare em prohibeix que jo també hi participi, perquè no em faci més malbé la vista, però a mi em sembla una bajanada. Tant li fa que faci això com una altra cosa.
Com que tu no has viscut mai una guerra, Kitty, i com que malgrat les meves cartes tampoc et fas una idea clara del que és viure amagat, ara t'escriuré quin és el desig més fervent de cada un de nosaltres per quan tornem a sortir d'aquí:
El que més anhelen la Margot i el senyor Van Daan és un bany d'aigua calenta fins dalt de tot del coll, que duri com a mínim mitja hora. La senyora Van Daan se'n vol anar tot seguit a menjar pastissos, en Dussel només pensa en la seva Charlotte, i la mare, a anar a algun lloc a prendre cafè. El pare aniria a visitar el senyor Voskuijl, en Peter aniria al centre i al cinema, i jo de tanta felicitat no sabria ni per on començar.
El que més desitjo jo és una casa pròpia, poder-me moure lliurement i que algú m'ajudi en els meus estudis, és a dir, tornar a l'escola!
La Bep ens ha ofert fruita, però és molt cara, realment. Raïm a 5 florins el quilo, groselles a 70 cèntims el mig quilo, un préssec a 50 cèntims, meló a 1,50 el quilo. I després posen al diari en lletres enormes: "La puja dels preus és usura!"




A quina obra pertany aquest fragment?

·Un tramvia a SP d'Unai Elorriaga
·La rebel·lió dels animals de George Orwell
·Diari d'Anna Frank


Comentaris

  • anna frank[Ofensiu]
    mary07 | 31-03-2009

    Es diari d´Anna Frank

  • Anna Frank[Ofensiu]
    Nines | 31-03-2009 | Valoració: 8

    El diari d'Anna Frank

  • AUTORIA[Ofensiu]
    ALBAA | 28-03-2009 | Valoració: 8

    És del Diari d'Anna Frank, un relat únic de com va viure la persecussió una familia jueva amb la part del típic diari d'una adolescent que molts escriuen i acaben tirant.

  • ODISSEA[Ofensiu]
    SATIE | 13-03-2009

    Text del Diari d'ANNA Frank

  • Diari d'Anna Frank[Ofensiu]
    Romy Ros | 07-03-2009

    Anna Frank

  • El Diari d'Anna Frank[Ofensiu]
    Lior | 05-03-2009

    Lior

  • El diari d'Anna Frank[Ofensiu]
    copernic | 05-03-2009

    Anna Frank

  • Diari d'Anna Frank[Ofensiu]
    - | 05-03-2009

    -

  • Diari d'Anna Frank[Ofensiu]
    nuriagau | 05-03-2009

    .