EL SOPAR

Un relat de: Mola16
De cop, em van vindre tots els records d’aquella nit: A la matinada havíem matat el porc. Dones i hòmens s’havien dedicat tot el dia a fer el mondongo.
Recordo que per als xiquets era el dia més especial de l’any, ens ajuntàvem tots els cosins i corríem i jugàvem tot el dia per la casa… Però, mai més ens vam tornar a ajuntar tots.
A l’hora de sopar, ma mare es va quedar com una estàtua al marc de la porta amb les tallades i la farcimenta :
-Què et passa, dona ?-Va preguntar mon pare.
-Som tretze a la taula, això dona molt mala sort, fa anys va vindre una desgràcia al Mas de Galí.
Mon pare, colorat com un perdigot després de tot el dia bevent i menjant, se’n va enriure.
-Què dius, sompa? Si tant et preocupa, posa’m una altra ració a mi, i ja en serem catorze.
Mons tios van riure i no es va parlar més del tema, però l’esperit de festa va desaparèixer.
A punta de dia, ma mare va anar a vore a mon germà al bres. Encara m'esgarrifo quan recordo el crit de desesperació i els plors.
Mort súbita va dir el metge que es deia.
Mon pare pareixia un sonàmbul el dia de l’enterro.
Porta deu anys internat al psiquiàtric i vint-i-tres anys sense articular paraula.
-Que m’has escoltat?- Em va preguntar la infermera.
-Perdona, què deies?
-Que si ton pare és mut de naixement o li va passar alguna cosa de gran.
Una llàgrima se’m va escapar sense poder respondre.

Comentaris

  • Éreu tretze[Ofensiu]
    Prou bé | 06-05-2023

    I ni amb doble àpat pel pare es podia enganyar el mal averany!
    Un bon relat en un llenguatge tan nostra com qualsevol de qualsevol dels territoris catalans! Imaginatiu i ben descrit!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Inesperat[Ofensiu]
    Marina i punt | 06-05-2023

    Mentre vas llegint et trobes un relat prou entretingut però la tensió que crees al final és brutal. Sort en el concurs!

    Salutacions

  • Òndia![Ofensiu]
    llpages | 06-05-2023 | Valoració: 10

    La meva besàvia creia el mateix perquè... li va passar exactament el que relates! Tretze a taula... mal averany! Ben escrit, enhorabona!

  • TerricheT | 05-05-2023

    Un microrelat amb gir final supressiu que no t'esperes i això tal com ho fas, té molt de mèrit.

    Trobo moltes paraules que no semblen normatives, potser ens hauries d'explicar a la biografia d'on vens, ja que no sembla del tot la variant valenciana, però s'hi acosta. De totes maneres, no rebaixa en cap cas el nivell de bon microrelat.

    Sort en el concurs!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Mola16

1 Relats

5 Comentaris

340 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Escric en allò que s'anomena la variant nord-occidental del català, He nascut a la comarca del Matarranya, província de Terol

Últims relats de l'autor