El secret de la festa de l'aigua. (Secrets)

Un relat de: Jere Soler G

-Marc... escolta. -fa el cap d'estudis.
-Digues.
-El Consell Escolar ha decidit allò de la Rayssa. Han dit que som una escola laica, i que... o es treu el mocador, o se'n va a casa.
-És una injustícia. -el professor enfosqueix la mirada.
-És el que hi ha, no t'hi encaparris.
De primeres parla amb la Rayssa; després ho explica a la resta del grup.
Els adolescents s'indignen.
-No és just que ens diguin com ens hem de vestir!
-¿I si vull venir amb una estrella tatuada al muscle, què...? ¿Diran que sóc jueva... i que faig proselitisme?
-Si veig algun professor amb un anell de matrimoni, li faré treure!
Una nena aixeca la mà i exposa una estratègia; la classe riu, en Marc tremola. Ho continuen reflexionant a l'esbarjo quan en Marc ja no hi és. A la fi prenen una decisió i es proposen de no dir res a ningú fins al moment d'actuar; serà el dia de la festa de l'aigua.
Es passen tota la setmana preparant l'acció enmig d'un absolut secret.
Arriba el dia de la festa, i la piscina del poble acull els pares, els professors, els representants de l'ajuntament... Sona l'himne. L'alumne amb millor expedient llegeix un manifest. En acabar, tothom es remulla.
En Marc està nerviós; busca els seus alumnes i no els troba.
De sobte, clissa una de les nenes amb una pancarta sota del braç; al seu darrere, la segueixen gairebé tots els alumnes del grup. Sense temps a reaccionar, observa com despleguen un rètol i com comencen a cridar i a repetir:
-Tots som la Rayssa!
A la pancarta, s'hi llegeix: "L'ocultació del cos és una imposició ancestral dels poders religiosos, i nosaltres som una escola laica"
Després, tots els alumnes del grup es treuen el banyador i es llancen a l'aigua enmig de rialles i xiscles.
En Marc es grata el cap, s'ho rumia... i, amb un lleuger tremolor de cames, també es despulla.
-Espereu-me nois...


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261344 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA