El llibre de la vida

Un relat de: -

-Mama, què et passa?

La pregunta em sobresalta. M'adono que m'estava adormint; asseguda a la cadira de la cuina, amb el cap recolzat sobre els braços encreuats damunt la taula. Per ganes em ficaria al llit. Però no puc. Les cames em fan figa... I aquest dolor lacerant... encara sort que m'ho he vist a venir a temps, i m'he pres un calmant ja fa estona...

-Què et passa, mama?
-Res, que no em trobo gaire bé, només.
-Per què? Què et fa mal?

Només té set anys. Però sempre li he respost tot, crec, i estic segura que recorda bé (doncs no fa tant), el dia que, entre intenses contraccions, vaig marxar cap a l'hospital per parir la seva germana, i ells es van quedar amb la iaia...

-Em fa mal una cosa que tu no tens...
(Faig un petit esforç per somriure. M'interroga amb la mirada...)
-Sí, ja saps, aquell lloc que tenim les dones per fer créixer els bebès...
-La vulva.
(Carai, els nens d'avui!)
-No ben bé, és més endins, els ovaris... o la matriu...
-I per què?
-Doncs perquè el cos de les dones, es prepara cada mes per iniciar un nou bebè, però si no se n'hi fa cap, tot s'ha de netejar, per poder tornar a començar... Llavors surt sang, i de vegades fa una mica de mal...
-Ah!, així no és res greu, no?
-No, no és res greu, tot això és normal, és molest, però és normal...
-Ah!, val...

Se'n torna a jugar, alleujat. Ja està, em dono per pagada. Almenys, el mal tràngol d'avui, ha tingut una utilitat pràctica; ha resultat educatiu.

I aquest fet quotidià em porta a la reflexió:
De quina manera tan senzilla, li he escrit una línia més al llibre de la vida.

Comentaris

  • Sensacional[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-08-2008 | Valoració: 10

    Sensacional i tendre i clar.

  • El llibre que ens manté[Ofensiu]
    Bonhomia | 19-08-2008 | Valoració: 10

    L'educació... a vegades pot resultar tan atzarosa... i el cansament... a vegades pot resultar tan atractiu i incòmode... sort d'aquest resultat del llibre de la vida!

    Una abraçada!


    Sergi

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de -

-

73 Relats

288 Comentaris

72349 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
No hi ha volta enrere.
No puc deixar de sentir ara.
No sóc la mateixa,
estic creixent de nou...

(Vaig haver de fantasiejar
només per sobreviure).


Si algú vol contactar amb mi, pot fer-ho al e-mail:

derosella@gmail.com