EL DESÈ DIA! (als creadors i membres de relatsencatala.com)

Un relat de: Capdelin

en SET DIES... Déu només va crear matèria: cos d´home, cos de dona, sol dictador, lluna plena de melangia, llacs empresonats, plantes carnívores, girafes de coll larg, rius suïcides, muntanyes prepotents, minerals amagats, dinosaures exagerats, pomeres prohibides, serpents enganyoses, balenes obeses i mosquits esquifits...

al VUITÈ DIA... van aparéixer les enveges, els crims, els menjars rebentadors, les guerres, les conquestes, els "jo vull ser més que tu", el sexe rutinari, l´ambició, les hipoteques interminables, les banderes enfrontades, l´amor comprat, la porca misèria, els dits de riquesa robant al que té poc, els maltractaments, les depres, les desgràcies, la sort, els casaments com cal, les separacions com puguis, la tristesa, la mort...

al NOVÈ DIA... van aparéixer els poetes, els escriptors prepotents, cultes, refinats, afamats de glòria i diners, guanyadors de premis mundials, creadors d´obres magistrals, manipuladors lucrosos de la llengua, els grans déus de la literatura universal... adorats per gent que, després de llegir-los, es veuen obligats a dir: oh, què bé! i per dintre pensen: què cony signifiquen, què collons ens volen dir?!

al mateix NOVÈ DIA, a les 11´59 de la nit... van aparéixer els famosets i famosetes, prostituïts per la fama, rates de diners, que escriuen les seves memòries que no valen per a res, que lloguen escriptors mercenaris que els hi facin les seves buides biografies per trenta monedes d´argent, per escanyar ulls xafarders que busquen en les deixalles escrits omnívors i barroers...

al DESÈ DIA... van aparéixer els poetes i relataires de "relatsencatalà.com"... asseguts davant d´un ordinador, perduts en cases anònimes, en la solitud dels seus sentiments, humils, amateurs, sense fam de guanyar premis i enlluernar el món...; porucs poetes, que amb un tros de paper i un boli, el món és seu!
ells també són petits déus...
ells són... "EL DESÈ DIA DE LA CREACIÓ!!!"

BON NADAL A TOTS, EDITORIAL I RELATAIRES!!!

Comentaris

  • La Banyeta del badiu | 06-02-2006 | Valoració: 10

    Noi, aquesta teoria si que m'agrada. Gent normal que gaudeig i far gaudir als altres... aquets som nosaltres !!!.
    Un petonet. Pilar

  • Bon Nadal[Ofensiu]
    AnNna | 20-12-2004 | Valoració: 9

    Doncs sí.. curiós curiós... no la sabia jo aquesta teoria... jejej!!! És veritat que des de casa, amb poca cosa, simplement imaginació i inspiració ens hem creat un món, una família, una llar molt estimada per tots. M'encanta aquesta web i tota la gent que hi participa!!!
    Gràcies per ser com sou, maquíssims! Moltíssimes gràcies a tots!!!
    i bon Nadal, nuiet. sigues feliç. i molt bones festes per a tothom que ho llegeixi de part meva! jejeje!!!
    petons!
    aNNNa.
    p.d: Gràcies per tot... aiix! Merci!

  • No deixis perdre la teva màgia...[Ofensiu]
    Eveta | 19-12-2004 | Valoració: 9

    M'has comentat un poema meu (gràcies per fer-ho) i he tingut curiositat per llegir-ne uns quans de teus la veritat es que tens molt de talent imaginant i escrivint, molt original la teva felicitació, espero que tots els teus somnis es cumpleixin en el nou any que ha de venir i que tinguis un molt bon nadal!!!

    T'aniré llegint...

    Un petó :)



  • Oh la la![Ofensiu]

    Original versió de la creació del nostre petit gran món! Bravo per la crítica del dia novè.
    I bon nadal a tu, per descomptat, flamant representant d'aquest desè dia!

    Ah, i escriu el que vulguis (poesia o quelcom que s'hi assembli); te'n surts la mar de bé!

    Salut!

    Vicenç

  • Gràcies i felicitats![Ofensiu]
    ROSASP | 18-12-2004

    Realment quan creem poemes i relats (petits trocets del que veiem i del que duiem a dins), ens sentim força bé i sobretot quan els compartim amb els demés. No ens belluga un ànim de destacar ni de ser importants, només el caliu de sentir-nos acollits!

    Bones Festes, amic relataire!
    Un petonàs, mua.....

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1306016 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )