Dinar de Nadal: usos i costums

Un relat de: bigbang

-...Aparca el cotxe, agafa els paquets i truca el timbre...- Mentre puja l'ascensor, ves posant expressió de felicitat i prepara aquell somriure que poses cada any... Fins aquí, tot bé. Quan la porta s'obre, apareix la cunyada amb una expressió semblant a la teva: la de "estic molt bé i avui passarem una vetllada tranquil·la sense incidents remarcables". Llavors vas avançant pel passadís ple dels mateixos quadres de mal gust i fotos esgrogueïdes que ningú ha pensat a renovar amb el pas del anys. Quan veus la porta del lavabo vol dir que arribes al final i que el menjador, en el qual t'espera la resta de la família, apareixerà davant teu al girar a l'esquerra. Com cada any no hi falta el cunyat, amb els auriculars posats per escoltar el futbol. Hi tens la Maria i el Biel, els teus nebots, i el sogre col·locat a la punta de la taula amb la mirada perduda. Quan mires al racó on hi ha la vella butaca rosa, sempre et trobes la sogra, i l'alarma se t'encén dins el cap en no saber quina te n'ha preparat aquest any. I finalment queda qui t'ha obert la porta, que des del dia en que vas entrar a la casa es va aliar amb la teva sogra per fer-te la vida impossible, i mai has sabut el perquè. Després de deixar les ampolles de cava i de vi sobre el marbre comença la ronda de petons, i en acabat les preguntes del tipus "No t'has engreixat?" o "Doncs mira, ara que ho dius si que fas ulleres..." i "Això d'aquí no es una taca?"... Quan ja t'han baixat prou la moral et conviden a seure mentre et recorden que arribes tard i que seria hora de començar. Prou! Necessites calmar-te i els diu que ara tornes, que vas al lavabo. Et refresques la cara i et mires al mirall... merda! Tot el maquillatge destrossat i la bossa al menjador. Intentes arreglar-ho i quan veus que no s'hi pot fer res desisteixes i t'eixugues maleint el Nadal. El dinar segueix amb quatre indirectes i una taca de vi a la brusa de seda, "l'any passat va ser pitjor", penses. Després del cafè i dels acudits dolents del cunyat, veus com els teus nebots comencen a córrer i a cridar. És el senyal, l'hora dels regals ha arribat. El gros "si gros, perquè no?" cul de la sogra s'aixeca feixugament de la cadira per anar fins a l'habitació de convidats on hi ha el munt de paquets de sempre tan pels nens com pels grans. El primer paquet, el segon, el tercer... així fins que s'acaben els paquets i no has sentit el teu nom en cap moment. -Casumdena! Ja deia jo que em deixava algú! Bé, no hagués sabut que comprar-te, així que tampoc...-. I de fons sents el riure burleta de la cunyada...
Dos cafès i un pastís més tard, decidiu marxar. Una altra ronda de petons, et poses l'abric i agafes el seu regal perquè ell esta en plena abraçada maternal. Mentre baixes l'ascensor, deixes anar un sospir d'alleujament i et calmes. Fins d'aquí tres mesos, per Setmana Santa, no els tornaràs a veure...

Comentaris

  • Hola; vols enviar-ho a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 08-11-2008 | Valoració: 10

    TENIM OBERT " UN NADAL DE CONTE"

    La teva història TAMBÉ és de Nadal.

    Ens envies el relat en un arxiu annex a l'email adrçat a tribuna@guimera.info en el que cal que explicitis PER UN NADAL DE CONTE

    Si vols enviar-nos una imatge, també cvom annex a l'email.


    Que et sigui lleu el Nadal !

    tribuna@guimera.info

  • Terror[Ofensiu]
    Madison | 15-05-2007

    No, no està equivocat enquadrar aquest relat a la categoria de Terror. Jo he viscut molts dies de Nadal d'aquest estil i he arribat aterroritzada i he marxat pensant: "gràcies a Deu torno al paradís". Lo dit: Categroia "Terror".
    Felicitats.

  • Perquè està a l'apartat de terror ?[Ofensiu]
    Narcís Juanola | 15-05-2007

    Suposo que ha sigut un lapsus..... i hauria d'estar a Humor o Social...encara que ben mirat potser tampoc és tan estrany que estigui a Terror... hi ha personatges i situacions dignes del gènere.

  • Es talla amb un ganivet[Ofensiu]
    Narcís Juanola | 15-05-2007 | Valoració: 9

    Molt divertit i irònic. Has aconseguit crear una situació d'aquelles que es poden tallar amb un ganivet. Amb 4 ratlles dissecciones els dinars familiars amb destresa de cirurgià. Segueix endavant.

l´Autor

Foto de perfil de bigbang

bigbang

7 Relats

25 Comentaris

7852 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
2 de març de 1993- girona:

En les entranyes d'un hospital, està naixent un nen, és especial, arribarà a ser alguna cosa més que un simple humà i la seves opinions seran escoltades per milions de persones al món... jo vaig nèixer 10 minuts més tard.