Dimecres i Dijous

Un relat de: Avet_blau

Dimecres i Dijous


DIMECRES:

M'aixeco a les 6;40h
El dia es presenta intens i atapeït
amb una hora de cotxe m' aproparé al tren, surto de casa a les 7:15h, amb claror , trobo poc trànsit fins les 8:15h en que arribo a l' estació, aparco fàcilment, el tren es buit i surt puntual amb un xiulet encisador .

El temps es fresc i agradable , no veig núvols a l' horitzó, que es net,
el cremallera enfila decidit amunt amb suavitat, la vegetació es cada cop mes exuberant.
La gent que puja es veu amable, distesa i cordial , el viatge es preciós i ple de color , tothom porta a la motxilla un entrepà d' il·lusions ; el viatge transcorre entre les gorges salvatges i el rocam, i aviat el tren s' enfila per un fort desnivell fins el cel, suau i valent va guanyant alçada .

Quan arribo al Llac, un xiulet em recorda el meu destí : prades verdes i un cel blau....fins les estrelles.... : Finestrelles.

Ara camino amb energia , guanyant alçada colors i vida, fins que arribo al meu cel : i enmig d' un prat ple d'isards, dino.
Centenars d' ulls hem mirant atents i vius .
He arribat ! estic sol en un paradís immens a tocar les estrelles ...

Ara tanco els ulls, i hem guardo aquest record, doncs demà serà un tresor.


DIJOUS :


M'aixeco a les 6;40h
El dia es presenta intens i atapeït
amb una hora de cotxe m' aproparé al tren, surto de casa a les 7:05h, amb claror, hi ha molt de trànsit i trobo les primeres cues a les 7:20h, aparco lluny i amb dificultats , el tren es ple, surt amb retard i grinyolant, vaig dret, el temps es xafogós i ja estic suat.
Veig una boirina gris que m'esborra l' horitzó, el tren enfila avall feixugament i pesat, la vegetació va desapareixen poc a poc.

La gent que puja o està dormida o es grollera, impersonal, crida...
El viatge es gris i monòton, tothom sembla portar maletes plenes de preocupacions, fan mala cara...
El viatge discorre ara entre edificis imponents i aviat entrem en els túnels , i quan arribo a l' estació una veu metàl·lica em recorda la meva parada . ( aprop d'unes oficines del carrer Aragó).

Ara soc al Metro, ple de gent, atapeït , on centenars d' ulls em miren absents i tristos , la propera parada marca la baixada al meu destí.

Estic arribant, però estic sol en un passadís immens que no acaba mai i que sembla portar a unes tenebres grises.

Ara, si ARA !, tanco els ulls, i obro els records
d' ahir ... i per un moment soc a tocar les estrelles amb els isards ....

... però tristament, avui es dijous !!

Avet_blau

Comentaris

  • Nit d'estiu | 02-08-2007 | Valoració: 10

    quina passsada! m'has enganxat fins al final del relat! brutal el contrast entre els dos dies, talment, un dia de vacances i l'endemà a la feina...
    impressionant! impactant!

    me l'enduc a preferits ;)

    cuida't
    petonsS
    nit d'estiu

  • Avui és dijous[Ofensiu]
    Nubada | 02-08-2007

    El llac, les prades verdes, el cel blau...
    - Mamaaaaaa, vull anar a Núriaaaaaaa....!
    - No pot ser, reina, avui és dijous!

  • omplir-se de bons records[Ofensiu]
    JOSEFINA | 02-08-2007 | Valoració: 10

    Això és el que cal fer, omplir-se de bons records per qual calgui recordar-los.

l´Autor

Foto de perfil de Avet_blau

Avet_blau

120 Relats

704 Comentaris

134719 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sanitat , 56 anys. Casat.
m'agrada la natura , els colors l' aire fresc: LA LLIBERTAT.
Adoro la muntanya i els seus colors,
el silenci i la pau.
Menjo i cullo del meu hort, que treballo.
m' agrada expresar sentiments amb paraules i música, m'allibera l'esperit.
M'agrada captar imatges, mirades:
i despres estar llargues estones mirant i recordant.
Ajudo a amorosir el dolor i tornar somriures, si puc.

juliol 2009
publicat llibre:
Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet blau
ed. Minima ( girona)

any 2010:
he tret 4 CD- DISCS, de MÚSICA ( new age - chillout,):
NÚVOLS, FONTS, VENTS, OCELLS.
EN PROJECTE : ARBRES 2011.
es regala un exemplar de CD amb el llibre : RELATS....
( LLIBRERIA GELI de girona )


Avet_blau@yahoo.es (correo)

lacoctelera.com/burcet (imatges)
avet_blau@yahoo.es (correo)
http://xavierburcetdotcom.wordpress.com/Avet_blau (google)
Foto: Girona temps de flors