Diari d'una metgessa a urgències

Un relat de: edelweiss

Son les tres de la matinada i s'ha acabat el meu torn .
Deixo als meus companys encara enfeinats amb tota aquella pobre gent .
Gent de tots els colors : nens,vells,no tan vells…
Alguns tenen dolor físic , altres només volen consol , que algú els escolti… També hi son els espabilats, que després d'una bona dosis de coca volen un sedant per poder passar la nit …..
Un nen tot encés que plora amb raó , donçs està a 39 ºC , una velleta que ha caigut i crec que té el nas trencat ; mes lluny , dormint , "El Pepito", un desgraciat que s'estira una estona al banc de la sala d'espera i després marxa al seu refugi .
Al fons veig a aquella dona plorant perque el seu marit ha fet de les seves …
No es la primera vegada .Sembla que la noia del costat , una colombiana ,l'està consolant

Pujo les escales arrosegant aquests pobres peus cansats de tantes anades i tornades , sempre pel mateix espai carregat de malalts .
Tinc sort : mai s'han inflat .
Vaig al WC i em miro davant del mirall.
Trobo que el pijama em queda bastant bé , m'afavoreix .El blanc es un color que decididament m'agrada i a més El Pepito m´ha dit ."guapaaa".
No sé com encara tinc ganes de fer rises perque tinc un "careto"…
Em rento les dents i m'en vaig a dormir .
Dic dormir per dir alguna cosa perque el so de les ambulàncies que arriben es difícil de silenciar
No ens cuiden gaire a nosaltres : aquests llençols s'han tornat tan prims com el paper de fumar i la manta ,concretament aquesta , té el anagrama de RENFE .
No vull pensar d'on ha sortit ….
Apa , es neta , donçs a dormir …..
Penjo el fonendo i m'envolto amb "la favorita" :"La Renfe" (dic la favorita perque es la més gruixuda i malgrat es rebutjada per tots, es la més calenta)
La calefacció no funciona pero ja estem acostumats , es questió" d'agafar per una estona" la manta del company que encara no ha pujat …..
Acluco el ulls i repasso aquest dia tan intens , ple d'esforços a vegades inútils i a vegades tan estimulants .

Encara no he tingut temps per mi
I per a que el vull?
La meva vida es aquesta
Em fa vergonya reconèixer-ho pero es així: tinc una vocació autèntica
M'apasiona el que faig
Encara recordo quan vaig triar aquesta professió tan sacrificada .
M'en recordo perfectament .
El primer dia de classe , aquell vell professor ens va dir :"Fiquin vostés en un paper per qué han triat Medicina" , i jo , una estudiant bastant eixerida vaig escriure : "Vull ser útil i curar malalts"

Comentaris

  • M'ha agrada...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 18-04-2007 | Valoració: 10

    aquest relat, en forma de diari personal, que ens has regalat. Ha de ser dura i alhora encisadora la professió/vocació que tens. Si algún dia em cal, que segur que així serà, tard o d'hora, espero trobar-me amb algú que ho visqui com tu.
    Una abraçada

  • M'ha agradat molt....[Ofensiu]
    MarBlava | 18-04-2007 | Valoració: 10

    el teu relat.
    És sincer i arriba directament al cor.
    No hi millor regal al món que treballar amb veritable vocació i a més ajudar als altres...encara que de vegades sigui una feina desagreida o poc valorada.
    Et felicito per aconseguir la felicitat laboral, últimament això cada cop costa més.
    Una forta abraçada!

  • un diari tan valent.[Ofensiu]
    Avet_blau | 18-04-2007

    El meu diari es similar
    pero en terra oblidada, rural;
    en uns temps de soletat en le treball i jornades tambe inacabables.

    anys seguits treballant en un poble
    24 hores tots els dies, setmanes , mesos
    dies extranys que no acaben a la nit
    matins inmenos que s' acaban al sopar
    nits de vetlla forçada
    de ulls com plats
    d' insomni pertinaç.

    ara el temps ha canviat,
    els horaris son mes humans, i dignes
    pero la gent no ho es tant
    es temps de l' exigencia
    de demanar
    rapidesa , precisio , solucio, ja!

    recordo els temps d' esclavatge amb passio
    perque varen ser els mes nutritius per el meu esperit i vocacio
    i vaig coneixer lo millor de la gent


    gràcies Edelweisss
    Avet_blau
    lacoctelera.com/burcet

l´Autor

Foto de perfil de edelweiss

edelweiss

39 Relats

56 Comentaris

41065 Lectures

Valoració de l'autor: 9.53

Biografia:
Expressar sentiments m´allibera i si els puc compartir amb algú que em vulgui escoltar em sento millor .

Faig un bon esforç ja que la meva llengua materna es el castellà

L' edelweiss es una estranya flor que creix en llocs recòndits dels Pirineus i dels Alps .La seva aparent fragilitat només es un miratge ,ja que es una flor increiblement resistent que creix solitaria i lluny de altres flors . L' edelweiss no es pot agafar per qualsevol ,es necessita pujar molt alt per acosenguir-la .
Representa el honor ,el mon dels somnis i l' amor etern .
En el llenguatge de les flors , edelweiss vol dir :"escriu-me".
Sempre m ' he identificat amb ella :fràgil i forta al mateix temps .