Des del cim

Un relat de: Indíbil

DES DEL CIM.

La nit, negra i freda, m'acompanya. Els instants previs a l'eixida del sol sempre són glaçats. Tanmateix, l'ascens veloç amb passes llargues i constants, m'arrenca el bull i suo. La roba s'enganxa als plecs i relleus del meu cos. Panteixo, i l'alè se m'escapa per la boca en forma de densos fumerols que es queden darrera. De pressa, gairebé corrent, escalo fins al cim esmunyint-me entre rocs arrodonits i ginebres escapçats pel vent i els hiverns. Allà, al capdamunt, assegut en la gleva punxent, contemplo el naixement del dia mentre el vent m'enreda els cabells i m'omple els narius d'aire fresc. M'incorporo, faig unes passes i trec el cap pel cingle de penya llisa i lluent, des d'on contemplo l'ampla vall esquitxada de prats i pobles on hi habita la gent. Alço el cap i allargo la vista cap a la boirina que s'enlaira més enllà del Cadí, vers el Sud, on hi pul·lula l'home urbà que, presoner del seu entorn quadriculat i brut, construeix i destrueix empès per un afany mesquí, obstinat a menystenir les lleis naturals i a transformar-ho tot al seu voltant.
Em trec els guants i, aprofitant que ara el vent bufa de Nord, pixo daltabaix del cingle, vers el Sud.






Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer