De porc i de senyor

Un relat de: Antonio Mora Vergés

Diu la saviesa popular, que se n'ha de venir de "mena", aquesta afirmació relativa a la "mena", m'ha fet recordar al Venerable Johann Mendel, el sacerdot que va formular per primera vegada les lleis que regeixen la genètica, i va donar a conèixer els anomenats caràcters dominants i regressius; en el primer cas tenim que el color negre, es un caràcter dominant, i com exemple del segon, la major part de les malalties, tenen un caràcter regressiu, això explica alhora, que cada cop hi així més persones de color, i també que les malalties estiguin clarament en regressió, amb una població mundial en creixement exponencial.

Avui els nivells d'humanitat podem dir que estan baixos, o que tendeixen marcadament a la baixa, aquesta constatació ens fa donar per bona la teoria de que el caràcter senyor es regressiu enfront del caràcter porc, que es marcadament dominant, i que en la disjuntiva d'una unió , els descendents sempre, sempre, sempre, rebran únicament, el caràcter PORC.Això explicaria força be, el comportament actual de la nostra societat; quasi ja no hi ha senyors !.
Exemples que vinguin a donar força a la teoria de la naturalesa regressiva del caràcter senyor, i alhora de la dominancia abominable del caràcter porc, ultra els que ens dona la televisió escombraria a tothora, els podem trobar molt aprop nostre; allò de facilitar la " sortida digna ", d'agrair d'alguna manera els serveis prestats per alguna persona que avui ja no ens es necessària , es història passada, avui el que es porta, es la desconsideració, la humiliació; i al capdavall ofès i ofensor, possiblement viuen molt aprop, i s'hauran de veure amb freqüència, ells i les seves famílies !

Aquest any es compleixen els 100 del naixement de George Orwell, l'observador social més fi del segle XX, malgrat la seva prematura mort l'any 1950; en una de les seves obres, la revolta dels animals , publicada l'any 1945 ens explica com els animals aconsegueixen treure's de sobre el jou del seu explotador, el granger, per acabar explotats i maltractats igual o pitjor que abans, per part d'un grup d'animals de granja, els porcs !


Volem aprofitar per retre homenatge a l'Orwell, i amb la revolta dels animals, la cosa ens ha vingut rodona, el sentit polític, del text ( quina lectura recomano a tothom ), no anava en la línia de les nostres inicials reflexions, sobre allò de que de porc i de senyor se n'ha de venir de mena, però no sempre podem aprofitar com en aquesta ocasió, la coincidència de que s'escaigui el centenari d'un escriptor que ens agrada, amb la publicació d'una Torna.

Comptem com sempre amb la benevolència dels lectors.

ANTONIO MORA VERGES





Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5461795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com