Contes dels cinc sentits II

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

El gos ensuma amb neguit després dels trets. Els canons de l'escopeta fumegen encara, escampant la flaira de cartutx i pólvora per l'aire prenyat de pluja.
L'animal no separa el morro del terra, rondina, es queixa, surt corrents quan identifica la olor de la presa.
El caçador nota el nas ple d'olor d'aigua surant per l'aire, el tret, la seva suor, que es barreja amb la por de la peça que corria foragitada abans dels trets.
El gos s'atura i es queda palplantat, rígid, amb el morro assenyalant el lloc exacte. Borda un parell de vegades.
El caçador camina amb un somriure als llavis. Les seves botes han trepitjat algun excrement i la fortor se li enfila, campestre, pel bigoti fins les cavitats nasals.
Ara que s'acosta a la peça, nota també la olor de la sang rajant per les ferides, barrejada amb el perfum que li havia regalat pel seu aniversari.
L'altra, la de sexe, suor i alcohol que havia sentit en entrar a casa i trobar la seva dona cavalcant sobre el seu criat més jove, ha desaparegut.
Ara només fa olor de puta morta.
Torna a carregar l'escopeta. El gos acaba de trobar el rastre del seu criat.
El caçador somriu: adora les olors associades a la cacera.


Comentaris

  • MOLT BO[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 13-05-2007 | Valoració: 8

    BEN BÉ FINS ELS FINAL SEMBLA QUE DESCRIUS LA CACERA D'UN SENGLAR O D'UNA PEÇA BEN GROSSA, MAI LA D'UN ESSER HUMÀ, QUINA REBENJA...!

  • molt bo[Ofensiu]
    martigasco | 28-12-2006 | Valoració: 9

    fas servir poques paraules, com cal, explicant el que vols, fent-ho sentir al lector, tota una situació vital, un caràcter, una relació, que es pot intuir d'entre les olors que descrius...
    felicitats

  • M'has posat...[Ofensiu]
    modgi | 30-05-2006 | Valoració: 9

    la pituitària a 100!
    Admiro la gent que sap economitzar el llenguatge com tu. Això només es pot fer quan tens molta seguretat en el que vas a dir. I en com ho vols dir.

    Vull un fill teu!
    Modgi

  • Molt bo[Ofensiu]

    M'han impressionat positivament les sensacions que es desprenen d'aquest relat tan ben escrit, tan concret i que diu el que ha de dir amb poques paraules. És un relat per ensumar. Llàstima de no haver-lo trobat abans.

  • En unes línies ens has aportat diverses flaires.[Ofensiu]
    DoctorWho | 13-07-2005 | Valoració: 9

    Trobo que has fet un relat breu i concís, i com una bafarada ens has donat l'oportunitat d'olorar diverses ferums humanes.
    Has punxat els sentits amb la teva brillantment apareguda connexió final ...

  • Olors[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 03-10-2004 | Valoració: 9

    de caça, de sang... Saps? M'ha recordat d'alguna manera a El perfum, de Süskind. Estic d'acord amb el comentari del Biel i penso que fas una descripció molt realista del món de la caça, encara que jo no hi estigui directament familiaritzat. I dic realista essent ben conscient que ja t'ho han dit probablement un munt de vegades (l'última la Ilargi a "He perdut", poema molt sincer de la cara més humana de les persones).
    Salutacions novament

    Vicenç

  • Biel Martí | 03-10-2004 | Valoració: 9

    Era l'olfacte.

    M'ha agradat molt més que l'anterior, per la descripcíó de les olors, que permet imaginar-se tota l'escena, i perquè el fina fa dos girs en poques línies, un de primer que m'ha fet pensar (ai, no! com a la primera entrega) i un de segon que m'ha tornat al bon començament. Felicitats per poder fer sentir tant en tant poques línies.

    Biel.

Valoració mitja: 9