Color

Un relat de: Marc Freixas

diu
que li agrada el color...

no especifica quin,
tanmateix li agrada


-fascinació, vivacitat, alegria...-


pinta
damunt del cel
que imagina quadres plens de somnis :

la bellesa,
el paisatge,
la llum,
el sentiment,
la lluita


m'agrada el seu color...

m'agrada el teu color


desubicat
passejo innocentment
per damunt del cel
que imagina quadres plens de somnis i color

Comentaris

  • Aquest poema...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 10-08-2006 | Valoració: 9

    M'ha fet pensar en els infants. M'ha recordat la innocència dels infants, que comencen a conèixer el món, els seus colors, amb una innocència plena. Amb força, amb ganes de viure, de conèixer coses noves i gaudir-les.

    És com si una persona adulta fes una visita a aquell racó d'infant que tots tenim per dins, en algun lloc. Potser per recobrar la innocència perduda i per tornar a veure el món bell com era quan érem infants; sense les crueltats a les que ens va habituant a mida que ens anem fent grans.

    És molt probable que hagi fet una interpretació del tot personal, però suposo que això ja passa amb la poesia.......

    Una abraçada.

    Salz.

  • Color que percebem[Ofensiu]

    a través de les teves paraules, Marc.

    Feia temps que no et comentava, la qual cosa no significa que no et llegís, però aprofitant la idea que veig que ha sorgit de la EmmaThessam he pensat que ja tocava que t'enviés algun: "Hola Marc, què tal!"

    De comentaris, de fet, veig que en tens una bonica col·lecció. Els mil s'apropen, i això significa que, a relats, tu ets un mestre (què t'he de dir, jo!)

    Color és un poema que traspua dinamisme i vitalitat. Dinamisme, pel ritme (versos breus) i els jocs de paraules ("... cel / que imagina quadres plens de somnis"). Vitalitat, per la selecció de les paraules i la destacada presència de dues d'elles que són una constant en molts dels teus poemes: "sentiment" i "lluita".

    El poema acaba amb una sensació de plenitud refrescant, de dolçor embriagadora que desubica la veu del poema en aquest mapa de fascinació.

    Gràcies pels teus refrescants i francs poemes.

    Una abraçada,

    Vicenç




    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena



  • Tb el color,[Ofensiu]
    Pepastor | 30-05-2006

    per a mi, és -fascinació, vivacitat, alegria...-
    La musicalitat del teu poema, un cop més, la conec, em sona molt.
    M'agrada veure't en el teu text.
    Besets

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

869271 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.