A prop de la Natura

Un relat de: Joan G. Pons
A prop de la Natura viva i connexió amb actituds.

L’arbre del Maresme quiet contemplava les criatures vives que s’acostaven o picotejaven al seu voltant.
ACTITUD: CONTEMPLACIÓ

Varietat d’ocells i colors caminaven i volaven entre gespa i fulles.

ACTITUD: MOVIMENT

Dues sargantanes, molt amigues, tontejaven a sobre de les seves arrels acaronades pel Sol.
ACTITUD: COMPANYIA

Veus i sorollet de rodes, s’acosten a l’arbre. Uns infants petitons, baixen dels cotxets i acaronen l’arbre i se’l miren amb admiració, tot dient: Què alt ets !

ACTITUD: ADMIRACIÓ

Núvols i una mica de vent belluguen les branques de l’arbre i la llum solejada perd una mica de força. De l’escalfor a la brisa natural que envaeix l’espai.

ACTITUD: CANVI

Dos parelles, sembla una celebració, destapen una botella de cava. El tap ple de força aterra a prop de l’arbre. Una noia s’aixeca de la taula del bar i el recull i el llença a la paperera.

ACTITUD: FORÇA

Arriben tot seguit un grup nombrós de coloms. Envolten l’arbre per dat i per baix. Sembla que el coneixen. Picoteixen, tot jugant, amb l’arbre.

ACTITUD: JUGAR

He sentit la invitació de l’arbre i la seva ombra.
Assegut, la meva espatlla toca l’arbre i sent la seva vida plena de tot.

ACTITUD: PAU

Un ARBRE, la NATURA, un VIURE enriquit amb tots els missatges i actituds.
Segurament, aviat torno a connectar amb l’ARBRE. Gràcies.

Comentaris

  • Actitud ferma i mirada atenta[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-09-2012

    Has fet un bon recull d’imatges, tant de les més naturals com de les humanes en mig de la natura, i has extret una lliçó de cadascuna:
    és d’admirar la teva ferma actitud i la teva atenta mirada, Joan,
    cap a tot, per petit que sigui, i cap a tothom.

    T’envio una abraçada per celebrar el nostre retrobament, tot just començada una tardor que invita a la contemplació i la reflexió,
    Unaquimera

  • Reflexos d'actitud[Ofensiu]
    brins | 19-09-2012 | Valoració: 10

    M'ha encantat aquest relat potser perquè admiro moltíssim la natura; per a mi és un ser viu que hem de respectar i acaronar perquè roman al nostre costat durant tota la vida.

    En aquest text, deixes palès que a tu també t'emociona; l'atenta observació de tot el que t'envolta i l'encertada connexió amb les diferents actituds de la vida ho evidencien.

    Saps què és el que més m'ha agradat d'aquest text? Les personificacions que hi fas; atorgues vista a l'arbre del Maresme,amistat a les sargantanes, oïda a l'arbre que escolta els nens...Aquest recurs literari sempre m'ha fascinat.

    Rep una amical abraçada,

    Pilar

  • Enfoc de les actituds,[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 04-09-2012 | Valoració: 10


    Veient les actituds així, certament retrates molt bé el significat de cada una.

    Molt bon poema Joan!

    Una abraçada.

    Gemma

  • connectar amb la natura....[Ofensiu]
    joandemataro | 23-08-2012 | Valoració: 10

    és important i sembla ser que molta gent ho ha oblidat, connectar amb les plantes, els animals, el mar ,la muntanya, el cel... ens fa ser més humils i millor persones

    una abraçada joan !!
    joan

Valoració mitja: 10