50 Euros

Un relat de: majuma

Pau, amb el rostre abatut de tristesa, es reuneix amb la seva amiga Laura en un bar a prendre un cafè. Deprimit, va descarregar en ella les seves angoixes... el treball, els diners, la relació amb la seva parella, la seva vocació!...Tot semblava estar malament en la seva vida.

Laura va introduir la mà en la seva bossa, va treure un bitllet de cinquanta euros i li va dir.

Vols aquest bitllet?

Pau, un poc confós al principi, li va contestar:

Clar, Laura... són cinquanta euros, qui no els voldria?

Llavors Laura va prendre el bitllet en un dels seus punys i ho va arrugar fins a fer-lo una petita bola. Mostrant la rebregada pilota al Pau, va tornar a preguntar-li:

I ara, ho vols també?

Laura, no que pretens amb això, però segueixen sent cinquanta euros. Clar que ho agafaré si m'ho dónes.

Laura va desdoblegar l'arrugat bitllet, ho va llençar al sòl i ho va refregar amb el peu, aixecant-lo després brut i marcat.

Ho segueixes volent?

Mira, Laura, segueixo sense entendre on vas, però és un bitllet de cinquanta euros, i mentre no ho trenquis, conserva el seu valor...

Pau, deus saber que encara que de vegades alguna cosa no surti com vols, encara que la vida t'arrugui o calcigui, segueixes sent tan valuós com sempre ho has estat...El que deus preguntar-te és quant vals en realitat i no el copejat que puguis estar en un moment determinat.

En Pau es va quedar mirant a la Laura sense poder dir paraula alguna, mentre l'impacte del missatge penetrava profundament en el seu cervell. La Laura va posar l'arrugat bitllet al seu costat en la taula i amb un somriure còmplice va agregar:

Corre , guarda'l, perquè t'en recordis d'això quan et sents malament...però em deus un bitllet nou de cinquanta euros per a poder-lo oferir amb el pròxim amic que ho necessiti.

Li va fer un petó en la galta i es va allunyar cap a la porta.

Pau va tornar a mirar el bitllet, va somriure, ho va guardar i amb una renovada energia va cridar al cambrer per a pagar el compte...

Quantes vegades dubtem del nostre propi valor, que realment mereixem més i que podem aconseguir-lo si ens ho proposem?

Clar que no n'hi ha prou amb el mer propòsit... Es requereix acció i existeixen molts camins.

Tracta de contestar a aquestes preguntes:

1-Nomena les 5 persones més adinerades del món.

2-Nomena les 5 últimes guanyadores del concurs *Miss Univers.

3-Nomena 10 guanyadors del premi *Nóbel.

4-Nomena els 5 últims guanyadors de l'Óscar com millor actor o actriu.

Com? Malament? No et preocupis. Cap de nosaltres recorda els titulars d'ahir. Els aplaudiments s'en van!

Els trofeus s'emolsen! Els guanyadors s'obliden!

Ara contesta a aquestes altres:

1-Nomena 3 professors que t'hagin ajudat en la teva formació.

2-Nomena 3 amics que t'hagin ajudat en temps difícils.

3-Pensa en algunes persones que t'hagin fet sentir una mica especial.

4-Nomena 5 persones amb les quals gaudeixis passar el teu temps.

Com? Et va ser millor?

Les persones que marquen la diferència en la teva vida no són aquelles amb els millors credencials, amb molts diners, o els millors premis...Són aquelles que es preocupen per tu, que et cuiden, les quals de moltes maneres estan amb tu


Comentaris

  • Holes![Ofensiu]
    Inflamable | 16-11-2005 | Valoració: 8

    Wenu com et deien abaix, sigues benvingut/da! M'ha agradat moltíssim el tema del, que podríem dir no sembla ben bé un relat, al llegir-lo m'ha semblat més..com una paràbola. Pero segueix així i escrivint, perquè els missatges es poden amagar entre paraules i tu ho fas molt bé! Una abraçada.

  • El tema esta molt ven trobat[Ofensiu]
    primavera | 16-11-2005 | Valoració: 9

    m'ha agradat molt llegir aquesta lectura, per que has sapigut donar-li al text una forma que es molt dificil de trobar, he sapigut entendre que les coses que mes importancia sels hi dona son les que tens mes aprop.
    CONTINUEU ESCRIBINT RELATS !! ET FELICITO !!!

  • Benvingut/da a Relats![Ofensiu]
    brideshead | 16-11-2005 | Valoració: 5

    Ja veuràs quina gent més maca que hi ha per aquí, som una gran família, i tu ja n'has entrat a formar part!.

    Quant al teu relat, et diré que és bastant millorable, m'ha semblat molt tòpic, potser comences bé, però va decaient el ritme i el final és massa previsible.

    Ànims i a seguir escrivint!

Valoració mitja: 7.33

l´Autor

majuma

5 Relats

6 Comentaris

5173 Lectures

Valoració de l'autor: 7.83