Vénen de països llunyans buscant la pau

Un relat de: salvatore vinyatti

Arriben amb por i ulls moixos. Tremolant de fred i malalts per la travessia titànica defensant-se dels esculls i dels temporals del mar i del sol que els deshidrata. Homes, dones i nens vénen de països llunyans amb enginys de navegació del tot insegurs després de posar a la venda les seves ànimes a les màfies durant molts anys. Arrisquen la pròpia vida les dones embarassades amb el nadó al ventre, el fill esperat, mentre fugen dels temps difícils, la fam, la misèria, gairebé sempre per raons de la guerra. Deixen la cultura ancestral del seu país, l'idioma, la casa, la família, la terra la qual potser ja no veuran mai més.
Vénen de països llunyants anhelant un paradís, l'arcadia pels immigrants per poder refer la pròpia vida i donar un futur als seus fills i sentir-se persones, dignificant-se donant a la família un sostre, amb un plat amb l'aliment de la pau sobre la taula. Per això vénen de països llunyans per oblidar i per sentir la música dels sons de l'alegria que brollen solament en temps de pau.

Comentaris

  • immigracio[Ofensiu]
    ninou | 06-11-2004

    La nostra cultura des de sempre ha tingut migracions des d'Europa,des d'altres països. Fent un xic de broma la gent del glaciar del paleolític van anar baixant cap al sud, penso que podrien ser els primer turistes. el poema s'apropa molt a la realitat.

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

373190 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.