DIALEG AL CARRER

Un relat de: salvatore vinyatti
DIALEG AL CARRER Salvatore Vinyatti
Arriba un cotxe,un utilitari petit, davant una porta d’una casa en un carrer estret d’una dirección. S’atura per a descarregar la compra. Al darrera arriba un Mercedes Benz amb un conductor atrafegat i amb presses, i nerviós!
Conductor 1 . Què, no pot aturar-se en un altre lloc?
Conductor 2. Estic descarregant els queviures, que no ho veu ? Aviat acabo.
Conductor 1. Meec,meec, afanyis home!
Conductor 2. Si te pressa aixequi’s abans i tindrà temps per tot!
Conductor1. Meec,meec, apa, home… que es fa tard!
Conductor2. Que l’hi han donat a una tómbola a vostè el carnet de conduir?
Conductor 1. Acaba d’una vegada, burro! Meec, meec!!!
Conductor 2. Vostè és mal educat quan va en cotxe o ja ha nascut aixi?
Conductor 1. I vostè és un egoísta, no pensa en els altres…. Meec,meec,meec!!!
Conductor2. Deixi de tocar el claxon home, que estem a prop d’un hospital …
Conductor1. A l’hospital l’enviaré jo, si baixo!
Conductor2. Vosté és un pinxo, això es el que és!
Conductor1. Un pincho jo? I vosté una hamburguesa, del Mac Daniels!
Conductor2. Americà ho será vosté! Jo, sóc català i de Barcelona!
Conductor1. Doncs, no veig que porti barretina vostè!
Conductor2. Me la poso al vespre quan faig l’amor amb la dona, jo, faig catalanets, sap?
Conductor1. Jo, també en sóc de català i no faig tot el que fa vosté… parar al mig del carrer, jo, deixo pasar a la gent! Tots tenim feina sap? Meec,meec,meec!!!!!
Conductor2.Collons! Si no acaba d’emprenyar no acabaré mai, tant mec.mec, em fa posar nerviós i perdem el temps tots dos!
Conductor1. A, sobre això! És vostè que em fa perdre el temps a mi, no jo, a vostè!
Conductor2. El codi de circulació em permet estar aturat tres minuts per descarregar i vostè s’ha d’esperar sense emprenyar!
Conductor1. Dos minuts diu el codi,si… ja en porta quatre!
Conductor2. Perquè els altres dos els he passat dient bajanades amb vostè!
Conductor1. Bajanades? Què vol dir amb això voste? Perquè vostè sigui vegetarià a mi que se m’endona! Jo, menjo de tot! Això vosté, que menja bajanades!
Conductor2. Ja,ja,ja, Nosaltres ens fem les bajanades a la planxa i amb pebre i juliverd,però a la meva dona no li agraden les bajanades!
Conductor1.Que se n’enfot de mi vostè?
Conductor2. Jo? - Ca barret! No senyor no! Sóc molt acurat jo!
Conductor1.Què acaba o no acaba? Set ciències!
Conductor2. Si no m’entretingués tant ja hauria acabat. La culpa la te vostè. Jo, vaig al meu ritme!
Conductor1.I, això li diu ritme vostè? Si sembla una tortuga amb reuma o un cranc amb artrosi?
Conductor2.Vosté és un apaga llums!
Conductor1.Ja comencem! Que no veu que els porto apagats els llums?
Condcutor2. A sobre és sord!
Conductor1. Jo, un bord? Que s’ha vegut l’enteniment vostè? Vostè ha conegut el seu pare?
Conductor2.Li he dit sord i no bord, tros de soca!!
Conductor1. A què espera ara? Que ha de pujar el cotxe al pis o què? Meec.meecc,meccc!!!
Conductor2. Com és que te tanta pressa? Si som a divendres a la tarda! Que no surt de weekeend vostè, amb aquest cotxàs que porta?
Conductor1. El weekend ho será vosté! Jo no faig aquestes coses!.
Conductor2.Doncs, el weekend en aquest temps s’han d’aprofitar.
Conductor1.Ja comencem! Ara, a dir coses intel.ligibles, a on vol anar a parar vostè?
Conductor2. Jo, parar? Ja ho estic d’aturat , es vostè que amb la seva xerrameca no em deixa acabar i això que té pressa. De que treballa vostè?
Conductor1.Jo? Doncs, faig feines que donen diners rapids i s’ha d’anar depressa!
Conductor2. Per això va amb un Mercedes Benzz? Doncs, si que dóna aquest negoci rapid!
Conductor1. (Ara molt empipat! ). Meec,meec,meec!!! No pararé fins que se’n vagi. Meec,meec,mecc!!

Arriba un guardia urbà amb moto. Agent:
-Vostè! Documentació!!!.
-No sap que està tocant el claxon a prop d’un hospital?
-El denuncio per tocar a prop de l’hospital.!
- per contaminació acústica.!
- per escàndol en la via publica ¡
- i demà vagi a la ITV que li mirin el claxon que és molt estrident, quan ho tingui porti-ho a la guardia urbana, i no surti de la ciutat !
-I vostè ja ha acabat de descarregar? Diu el guardia
Doncs, circuli ¡.

Conductor2. Agent, tot just acabo d’arribar i estava descarregant quan aquest señor ha començat a tocar el claxon. Miri, encara tinc les bosses a terra.
-Ja me’n vaig, la dona entrarà les bosses a casa vivim a la planta baixa sap?
Conductor1.Què, ja estarà content, oi?
Conductor2. Escolti. M’estava preguntant com un home com vostè que tot ho fa rapid… no creu que perd molt el temps?
Conductor1.Serà posible?
Conductor2. Ja estic. Vagi vagi ràpid, jo ja estic! Que tingui bon dia.
Agent: Circulin si us plau, no s’entretinguin!
Fi.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

371196 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.