Què fas desperta?

Un relat de: Goja De l'Estany
Quan es tracta de passar la nit descansant, inclou dormir?
Insomni maleït, que em ve a veure cada nit.
O potser és com un amant que es fica amb mi dins el llit.
Donem voltes sota els llençols abraçats.
S'apodera de mi però em resisteixo, com dos lleons enfrontats.
I si fem una partida per passar l'estona?
Encara que estic mig adormida, però pot ser una cosa bona.
Pensaments inoportuns, inquietuds i altres idees absurdes.
L'activitat és absoluta,
el cansament i la inspiració es troben en ruta.
Fins i tot parlo en vers, ironia del tot inclosa.
Ni en el somni més pervers, m'hauria imaginat tal cosa.
Ric de mi mateixa, ja estic fresca com una rosa.
Voldria trobar algú despert, ho he mirat,
fins i tot algun missatge he enviat,
però el whatsapp està desert.
Com no podia ser d'altra manera.
El ulls es tanquen i la son és persistent.
Carai amb la poesia, quina fal·lera,
se m'ha enganxat i ara em fa nosa,
m'extasia capritxosa i em treu de polleguera.
El rellotge incansable i perseverant,
em mira fixament, és esparverant!
Aviat es farà de dia, sé que m'adormiré a l'últim instant.
Els ulls ja es tanquen, millor que plegui abans que... zzz...


Comentaris

  • És així[Ofensiu]
    llegiresviure | 17-08-2018 | Valoració: 8

    Ho has explicat perfectament. Tot el patiment de voler tancar els ulls i descansar i, quan per fi passa, ja és hora de llevar-se...

  • Gràcies de tot cor![Ofensiu]
    Goja De l'Estany | 14-08-2018

    Encara que una mica tard, us dono les gràcies pels vostres comentaris, ja que em donen confiança i m'animen a escriure més. Una abraçada! Ens llegim!

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 17-01-2018 | Valoració: 10

    Ens llegirem segur . M’ agrada

  • Vivència de l'insomni[Ofensiu]
    Mesllum | 22-01-2017 | Valoració: 10

    M'hi trobo totalment identificat amb la vivència de l'insomni! A demés que descriure-la en poesia, fa que la rima marqui com el compàs del rellotge que no s'abandona en la experiència de l'insomni. És tal com ho descrius. Fas viu l'insommi!! ...Molt ben aconseguit! Enhorabona!

  • Nit en blanc[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 20-01-2017 | Valoració: 10


    Ui! aquesta poesia em ve com anell al dit. Perquè aquesta nit passada he experimentat això mateix que poetitzes. La diferència és que en mi tan sols ha estat una experiència viscuda i en tu, a més a més, ha estat una experiència evocada en aquest magnífic poema.

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Goja De l'Estany

Goja De l'Estany

7 Relats

14 Comentaris

3994 Lectures

Valoració de l'autor: 9.09

Biografia:
Abans anomenada "Dona d'aigua" fins que una altra persona es va posar el mateix pseudònim i finalment he decidit cedir-li.

Vaig néixer al 1978 i sóc del Pla de l’Estany. Sempre m’ha agradat l’art des de tots els seus punts de vista. Tenir la capacitat de crear és un gran tresor. I l'escriptura és creativitat.

No en sóc cap experta en escriure, tot i que fa temps que col·lecciono apunts que floreixen de mi. I de tant en tant m’atreveixo a fer públic el que em surt de dins. Un fruit que va creixent i canviant de mica en mica, com tot en aquesta vida, que és un canvi constant. Accepto tota mena de consells, opinions i crítiques constructives, ja que així és com s'aprèn.


“Les paraules són la droga més potent que ha inventat la humanitat”. R. Kipling

“Amb els llibres per amics no et faltarà companyia. Cada pàgina pot ser un estel que et fa de guia”. Joana Raspall

“Jo sempre he pensat que un poema, de fet, no està ben acabat fins que algú l’ha llegit i li ha donat una dimensió que l’escriptor sol, no és capaç de donar-li.” Miquel Martí i Pol