Pedrís meditatiu

Un relat de: Narpan

I això és així, i no ens enganyem. Les noves modes idealistes, en part -algunes es diuen de "futur", altres de "convivència", altres que tot "funciona", altres "digués la teva", o missatges semblants o frases quixotesques,- poden alterar sistemes ideològics personals o de pensament. Aquests nous missatges no esdevenen grans canvis si pensem que l'únic objectiu de reclam és el de recaptar vots. Però, encara que alguns pensin el contrari, i si poguéssim convertir aquest malabarisme de paraules o missatges amb números, el resultat de l'equació seria el mateix: aconseguir el major número de vots possibles. I res més. El futur, els canvis per la bona convivència, perquè tot funcioni, són conceptes naturals i humans que cadascú s'ha de plantejar a si mateix. No és qüestió que grups determinats per aconseguir objectius concrets ens hagin de dir cap a on ens toca anar; jo diria que és més una qüestió d'ètica i moral. Ja som prou grandets per saber que la majoria de missatges polítics sols són un conjunt de paraules manipuladores de sota mà les quals, a cop d'ull, ens poden cridar l'atenció: "Futur"; però quin futur? "Funciona"; però què és el que funciona i el que no? "Mallorca ets tu"; nascuts o visquem a Mallorca, qui no se sent mallorquí? "Convivència"; estaríem ben arreglats que es perdés el respecte entre les persones. "Digues la teva"; però, si fins ara la diem i ningú té orelles per escoltar. Llavors, girem fulla i a la llarga els qui ens volen mestrejar són ells els mestrejats, perquè els resultats obtinguts no els permet prendre decisions sense el vist i plau del bessó dels partits o grups polítics que, al cap i a la fi, són els qui decideixen quin camí prendre, independentment dels resultats. El curiós de tot és que en són ben conscients. Per tant, les urnes queden en segon lloc, essent gairebé secundàries. L'enyorat don Enrique Tierno Galván (Madrid, 1918 - 1986) polític espanyol, batlle de Madrid, assagista i doctor en dret i en filosofia i lletres, digué aquesta célebre frase: "Les eleccions són per incomplir-se".
Narpan

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Narpan

Narpan

6 Relats

0 Comentaris

4597 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
No tenc cap mena de biografia que pugui destacar. Som un lletraferit de la literatura catalana, especialment dels autors de Mallorca: Costa i Llobera, Fra Rafel Ginard Bauçà, Llorenç Riber, Miquel Mestre Genovart, Pere Ginard Ferrer, etc., autors, tots ells de la meva terra; Mallorca Tampoc no som cap expert en l'escriptura. M'agrada escriuire el que pens i una mica de tot. No val la pena molestar-se. Però gràcies.