ORFES

Un relat de: marialluïsa

Rere la cortina que separa la mort de la vida, jeu el cos enfredorit de la mare.
Asseguda al meu costat, la Nor m’eixuga les llàgrimes que rodolen galtes avall amb el palmell de la seva mà esquerra. En aquest petit gest, la pantalla que duu com a pectoral mostra un gràfic de les meves constants vitals i el percentatge d’aigua que va perdent el meu cos entre sanglots i llàgrimes. Observo el seu rostre, impassible, on copso la incapacitat de mesurar el dolor que m’estreny el cor.
En l'àmbit físic i neuronal em coneix millor que jo mateixa. Atenta a qualsevol manifestació de la meva persona, sospirs, calfreds o espasmes, utilitza tots els mètodes al seu abast perquè el meu cos restableixi els paràmetres més saludables.
Prou voldria, jo també, saber de quina manera percep ella la pèrdua de la dona que va acollir-la abans no fos desballestada per errors de programació. M’emmirallo en els seus ulls petris i observo com els acluca i sanglota. Observo com una minsa gota líquida li rodola rostre avall damunt la duresa del metall que amaga desenes, potser centenes de connexions encara amb cables. Malgrat la compacitat del seu cos, ens consolem en una tendra abraçada com les dues germanes òrfenes que som a hores d’ara.

Comentaris

  • Sanglots, llàgrimes i abraçades...[Ofensiu]

    ... que posen de manifest la voluntat humana d'interactuar amb els robots a nivell emocional, i no només racional i funcional, és a dir, es produeix una paradoxa per la qual voldríem crear màquines empàtiques i capaces de sentir i patir sense que deixin de ser màquines. Molt bon microrelat.

    Gràcies per comentar "Intel·ligència emocional". Ens anem llegint! : )

  • Bon relat![Ofensiu]
    Cesca | 20-03-2024 | Valoració: 10

    Complicitat, empatia, tendresa... actituds clau per a l’entesa entre éssers dispars... actituds que escurcen diferències.
    Un relat amb valors a tenir en compte.
    Un plaer. Sort!

  • Sentiments robòtics[Ofensiu]
    fesolmenut | 19-03-2024 | Valoració: 10

    La primera frase del conte és magistral, Lluïsa. I tot el que li va al darrere no fa curt, tampoc. Ens ensenyes el dolor de la pèrdua des del punt de vista humà i des d'un robot que emula (o també sent) la pena per la mort de qui el va rescatar.

    Molt bon conte. Molta sort al concurs!

  • Necessitat de compartir[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-03-2024

    Un relat ben emotiu, que ens parla de la necessitat de compartir les nostres emocions. Potser els robots evolucionaran i cada cop s'assemblaran més a nosaltres o potser caldrà esperar un error de programació que provoqui alguna cosa semblant a una mutació. Ja veurem! Felicitacions i sort!

  • Excel.lent[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-03-2024

    Robots humanizats amb sensibilitat i sentiments.
    Un relat ple de creativitat, que transmet bones vibracions. Un plaer de lectura.
    Sort Marialluïsa.
    Rosa.

  • Preciós[Ofensiu]
    Atlantis | 13-03-2024

    Has humanitzat al robot al mateix temps que expliques les avantatges que té per copsar el dolor de l'altra.

    M'ha agradat molt. per original i sensible. La tendresa i l'empatia dels humans pot arribar al robots?

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de marialluïsa

marialluïsa

38 Relats

173 Comentaris

15551 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:

De tant en tant actualitzo el meu blog: lluisatades.blogspot.com