LA FORTOR DE LES MONARQUIES

Un relat de: jomagi
Sí!... les reialeses fan ferum de floridura d’uns temps anacrònics, passats, plens de vassalls, subordinats i trepitjats...

Però atenció. En son tants els que van de reis i reines que, ni avui ni demà... deixaran la seva metamorfosi infecta...

No en refereixo al rei o la reina de la casa, ni la reina de les festes ni el rei del mambo, no...

Son uns altres reis que tot i no portar corona puden igual; tenen poder, diners, corrupció i sobretot maldat... Qui son aquests desconeguts reis?...

Doncs sovint acostumen a ser: des del més insignificant funcionari públic, passant pels gestors de política, justícia, el clero, economia, exèrcit, mitjans mediàtics i policials fins a escriptors, analistes, futbol, periodistes, agents culturals i tant i tant bestiari més...

Sense ells potser tots seriem una mica més autèntics, i tal vegada respiraríem amb més netedat, llibertat i humanitat en aquesta nostre, única i vertadera Mare Reina: LA NATURA.

Comentaris

  • Molt cert !!![Ofensiu]
    Gardenia | 14-09-2022 | Valoració: 10

    Trista realitat, jomagi tens un cert sentit per donar al clau de les coses que ens estant passant al nostre petit País.... Fora i salut

  • M'hi he identificat[Ofensiu]
    llpages | 13-09-2022 | Valoració: 10

    M'adhereixo incondicionalment a aquest breu manifest polític. Les monarquies parlamentàries han d'anar virant cap a repúbliques, no cal tanta representació institucional. Ara bé, són els governs escollits els responsables d'aquest canvi, i ho han de fer sense pressa ni pausa. Bona reflexió!

  • Reis i reines[Ofensiu]
    Prou bé | 13-09-2022

    Bon relat ja que és una bona reflexió. Potser fan més mal tots els "reis i reines " que enumeres que els que ocupen cases reials. Especialment els que són d'un país que no és el nostre!

    Amb total cordialitat

  • Egocentrisme....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-09-2022

    Pur i dur. Una queixa que esperem que no quedi tan sols en això. Una realitat que fa pudor.

    Cordialment.

    Rosa

  • desreialitzar[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 13-09-2022 | Valoració: 10

    ens cal amorosir hom, enlairant-nos de ferums,i d'aquests patibularis esgarrifosos

  • Ni un duro[Ofensiu]
    Marina i punt | 12-09-2022

    Sempre n'hi haurà de gent que et miri per sobre l'espatlla. Prepotència estúpida. Ningú per sobre, ningú per sota.
    Reialeses, pudor de naftalina i podridura.

    Salutacions

    Marina

  • Ni un duro[Ofensiu]
    Marina i punt | 12-09-2022

    Sempre n'hi haurà de gent que et miri per sobre l'espatlla. Prepotència estúpida. Ningú per sobre, ningú per sota.
    Reialeses, pudor de naftalina i podridura.

    Salutacions

    Marina

Valoració mitja: 10