El veritable català

Un relat de: Àlex Casanovas Boada

El veritable català
El veritable català,
És el que té pur l'esperit,
Qui amb la independència de Catalunya,
Somnia cada nit.
El veritable català,
És aquell qui treballa,
Amb la suor de llur mans,
La terra dels seus germans.
El veritable català,
És aquell qui creu,
En la seva terra,
I en els seus cants de ginesta,
D'olorosa fortor.
El veritable català,
És aquell qui no s'ofega,
Amb el seu poble esclavitzat,
Sinó que treu el cap entre l'aigua,
Per cridar: "Llibertat".
El veritable català,
És aquell qui lluita per la senyera,
I la porta de forma altanera,
Sense deixar-la mai anar.

Comentaris

  • El meu parer[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 15-04-2019 | Valoració: 10

    Jo no hi veig tics xenòfobs en aquesta poesia pel fet poetitzar unes essències que trantsmeten amor a la pàtria. Potser el títol hagués sigut millor dir El veritable patriota català. Per que això d'ésser un més català que l'altre és molt relatiu i més avui dia que hi ha tant d'aiguabarreig. Hi ha tantes menes de catalans per a donar i vendre... El que per a un pot semblar un veritable català, per a l'altre no ho és. Jo quan era petit parlava un català castellanitzat per la influència de l'escola i el de barri on gairebé tots eren castellans. Fins i tot un cop un català em va dir que jo no semblava català per l'enraonar... Per l'aspecte, ara no tant... em feien alemany, tot hi ésser català de soca arrel. Jo crec que el que hem de tenir clar que tots som ciutadants catalans siguem d'on siguem... després la etiqueta de la nacionalitat que cadascu se l'imprimeixi al seu gust. Ara bé, una cosa "per a mi" capdal: com a minim un català "nacional" és aquell que pensa en català, la resta són jugades ... També és cert que, a mi em passa, que a vegades sense sentir parlar una persona, ja sap si és català o no.... Sinó a que ve que els catalans ens passem de seguida al castellà segons qui tenim al davant. Cada terra té els seus tret etnics caracteristics... sense que això suposi un menyspreu per un o per l'altre, encaraqueaquest no siguin uniformes. Perquè igual que un català veu als altres diferents, els altres també ens deuen veure a nosaltres diferents a ells. Jo he sentit molts castellans,ara en diuen castellanoparlants, mi suegro o el novio de mi hija és catalan catalan! O sigui, ells són els primers, amb això del doble catalan de reconèixer la nostra diferenciació. Ara mateix s'acaba d'inagura a Barcelonael primer festival de cultura xarnega! A que ve aquest disbarat! ara que portem tres o quatre generacions covivin plegats?
    Jo crec, per acabar aquest raonament meu, que vist com s'està barrejant i unificant el món en tots els sentits, cal que tothom procuri adabtar-se al medi on viu, i això comença per fer-saseva la llengua del pais... Cosa que no passa com caldria... La mescla té més aventatges que inconvenients, sempre que aquesta no suposi anar en detriment de la del país d'acollida. Perquè el mal que ha fet i està fent la nació castellana, anomenada erroneament espanyola, a Catalunya és un autèntic genocidi. Que hagués passat si hagués manat la Corona d'Aragó en comptes de la de castella? Doncs que ara seria la Espanya castellana la que es tenyiria de groc. Nil.

  • tints xenòfobs[Ofensiu]
    xavier de Ventolà | 15-04-2019 | Valoració: 4

    AL MEU PARER PER ACI NO ACABEM D´ANAR BÉ.la terra és de tots, no TEVAni meva NI D´ELLS (QUI SÓN LOS OTROS? els xarnegos? dixit.

  • Sense paraules...[Ofensiu]
    Reguitzellera | 27-01-2006 | Valoració: 9

    una llengua, una cultura, un país que cal defensar... i tu ho fas, així, dignant l'esperit del veritable català. Collonut. Visca la terra.

  • per amor a la pàtria...[Ofensiu]
    allonsanfan | 27-01-2006

    do you hear the drums alex¿?

    Sí són els redobles d'odi que sorgeixen del teu poema. Llavors jo no sóc català... Quina pena.
    Sort que tot habitant de la regió de catalunya que hi visqui i estigui mínimament integrat ho és, sort que el sentit comú impera, sort!

  • Sí que és cert[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 27-01-2006 | Valoració: 9

    el que diuen més avall.

    M'agrada com uneixes en el poema diferents elements per parlar de la identitat catalana, com ara el treball, la ginesta, la llibertat...

    Un bon poema, però si m'ho perments, trobo a faltar una separació en estrofes, però és només una qüestió de gust personal.

    De totes maneres, bon poema!

    Felicitats, i un barret per vós, ple de senyeres!

    Salz.

  • Sempre catalans[Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 27-01-2006 | Valoració: 10

    Coincideixo amb l'AINOA.
    Un 10

    No t'aturis

    Juseph

  • Molt be[Ofensiu]
    AINOA | 29-10-2005 | Valoració: 9

    Una descripció molt maca de lo que es el veritable català.
    Felicitats m'agradat molt com defenses la nostre llengua.

Valoració mitja: 8.5