Apostasia

Un relat de: moracles
Apostasia

Mirant el cel, va enraonar...

«Estem sols.
Sé que Tu no existeixes, però si existissis no series omniscient.
Sé que no ets omniscient, però si ho fossis no series omnipotent.
Sé que no ets omnipotent, i potser és millor que no ho siguis, perquè si tot ho saps i tot ho pots i, malgrat això, permets el que passa, res de bo es pot esperar de tu».

De sobte, un llamp rancuniós li va caure a sobre desmentint gairebé totes les seves afirmacions. Massa sinceritat. Potser no calia.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIV Concurs ARC de Microrelats «Orígens/Arrels» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el TEXT AUTORITZACIÓ que adjuntem al final d’aquest missatge amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL ORÍGENS/ARRELS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    Comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «Orígens/arrels» que s’editarà a finals de 2024,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • Dubtes...[Ofensiu]
    Prou bé | 16-01-2024

    ... De sempre que potser no s'han d'expressar ven veu alta?
    Sense dubtes res avança.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Sempre s'ha dit[Ofensiu]
    marialluïsa | 12-01-2024 | Valoració: 10


    que les veritats ofenen i al teu protagonista li ha sortit car. I també demostres que el seu interlocutor no és un bo ni compassiu. No li ha perdonat pas cap de les acusacions.
    Bona feina.

  • escrit[Ofensiu]
    moracles | 09-01-2024

    Disculpeu, escric = escrit

  • Gràcies pels comentaris[Ofensiu]
    moracles | 09-01-2024

    Pot ser que hi hagi un déu totpoderós —amb una moral, almenys, inescrutable— que ho manega tot o pot ser que, com que totes les coses tenen una causa, el futur ja estigui escric. Però, com que tant una idea com l’altre ens fa irresponsables, m’estimo més enganyar-me (o atribuir-me una importància que no tinc), i pensar, tal com comenta llpages, que els éssers humans som lliures i que el futur depèn, en gran part, de nosaltres. Tant de bo aquest engany ompli les properes millors línies d’aquest llibre que, dia a dia, anem descobrint.

    Moltes gràcies pels vostres comentaris, molt motivadors i didàctics.

  • Als déus ...[Ofensiu]
    llpages | 09-01-2024 | Valoració: 10

    no els agraden les crítiques, hahaha! Un text tan escuet com encertat, m'ha fet riure. Ara bé, si passa el que passa, de bo i de dolent entre nosaltres, és perquè som lliures, cap divinitat ni destí ens dirigeix, penso. Molt bé, moracles!

  • Segur que tots hi hem pensat moltes vegades[Ofensiu]
    kefas | 08-01-2024

    Que aniria bé un bon llamp per redreçar moltes coses. Però els llamps, com molts jutges, desconeixen la virtut de la justícia i jo hi penso, però no el demano, Encara acabaria aterrant sobre el meu cap.

  • M'ha fet riure[Ofensiu]
    Fidel Català | 08-01-2024

    Un apostata castigat per la seva apostasia. Potser sí que hi ha un deu!!
    Breu i concís, ben trobat aquest microrelat.

    Sort en el concurs.

  • El doble sentit. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-01-2024

    Aquest relat és una crítica a Déu, que és superior a tot. Sí, hi has plantejat que Déu no compleix els seus poders.
    Perquè Déu és sempre omnipotent, omniscient i és tot sinceritat.
    Enhorabona, per tal fantasia que li has posat, Moracles.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Interessant relfexió breu sobre la reliigió monoteista.[Ofensiu]

    Apreciat moracles,

    El teu breu relat m'ha fet pensar en algunes de les reflexions que em faig sobre la religió. Si déu fós omnipotent, una de dos: o no és tant bo com diuen, o acabaria arreglant-ho tot; i com veiem, no tot està arreglat...

    ¿A què espera per a arreglar-nos-ho tot, si és omnipotent i omniscient i omnisapient?

    Si el que passa és que tria a quins ajuda i a quins no, això podria ser comprensible, però que no em facin empassar un conte de fades.

    Bé, ens veurem, fins després!!!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de moracles

moracles

3 Relats

16 Comentaris

681 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
No soc cap escriptor vocacional, només un estudiant de català que ha decidit que la millor forma d’aprendre l’idioma era inventar històries i intentar explicar-les. La veritat és que m’ho passo bé escrivint. Tant de bo vostè, lector desprevingut que ho patirà, no acabi pensant que tot això està molt bé, però que em podria haver estalviat la publicació.

Agrairé qualsevol suggeriment ortogràfic, gramatical, lèxic o d’estil que em vulgui fer, i demano per avançat disculpes per les errades que hi pugui haver.

Gràcies.