Alguna cosa a dir?

Un relat de: Flordolça
El poder és un fenomen el principal efecte del qual, s'exerceix amb éxit, consisteix a produir obedència. La forma més fàcil per a aconseguir-la és la força: és la forma més primitiva, la més directa, la menys subtil, la intel·lectualment més pobra i la que se sol exercir quan la relació de forçes entre dominant i dominat és molt asimètrica.

Alguna cosa a dir?
Som primitius? o simplement ens movem pels diners i aixo ens fa ser-ho?

Comentaris

  • Com podem deixar que passi?[Ofensiu]
    Mena Guiga | 27-02-2012 | Valoració: 10

    El poder hauria de ser l'energia bona. O, va, no siguem tan perfectes, una barrejeta, on l'equilibri no domini i guanyi la bona.
    Vaig llegir GUERRA I PAU,de Tolstoi, dues vegades, no pas seguides. Costa.
    Hi intercala capítols-reflexió
    Em vaig quedar en què Napoleó no era el més poderós. Ho era perquè la suma de molts poders va voler que aquest els representés. La força no la té la llagosta dolenta al film ANTS sinó totes les formigues que oprimia fent pinya.
    En el cas de Napoleó -com Hitler, i d'altres éssers terribles- el fet del poder i de ser temibles, repeteixo, és la suma de moltes voluntats perquè és com cíclic i toca.
    Ja sé que tu et refereixes al capitalisme. Potser molts l'han volgut, el volen.
    A partir de moltes voluntats que no el vulguin, surtirà algú, digues-li líder, pensador, filòsof, polític ?, que serà el cim pel projecte. Ja n'hi ha,però falta força, falten voluntats.
    Això crec jo. Que no m'agrada el capitalisme, ni el consumisme, ni massa tecnologia, ni el sistema educatiu.
    I que sí m'agrada la creativitat, la imaginació, la llibertat- no el llibertinantge, el ser i no el tenir.
    Gràcies per llegir tant. Dillluns al matí.

  • Una bona...[Ofensiu]
    AVERROIS | 02-06-2011 | Valoració: 10

    ...reflexió...però la veritat és que si ho pensem bé, som PRIMITIUS, però molt. Som com un mono que l'hagin vestit de policia. Fa paxoca, però en el fons no deixa de ser un "mono"
    Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de Flordolça

Flordolça

5 Relats

12 Comentaris

4389 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia: