Alegria del primogenit

Un relat de: salvatore vinyatti

Quina alegria va tenir el pare quan la seva esposa va donar llum i naixia un baró, un fill, el primogènit, un home ! Va ser tanta la joia que li va fer tenir el seu primer fill, que li va anar a preparar el seu millor regal. Així que, li neteja i envernissa per regalar-li quan ja camini, i l'usi, quan tingui dotze anys; un fusell ametrallador.
De tanta alegria que té surt al carrer i convoca els seus veïns i amics, i dispara tot un carregador a l'aire amb bales d'odi feridores per demostrar la seva alegria. Tothom esclata de goig i el somriure neix als llavis de tots els homes felicitant-se mútuament pare i veïns. Les dones amb el mocador negre al cap somriuen pel fill, però no mostren alegria. La mare amb el fill en braços guaita amb nostàlgica mirada al seu marit embriagat per la guerra, i el nadó plora com qualque nadó pel terrabastall de les detonacions del fusell intuïnt la violència, i la mare l'acarona perquè trobi als seus braços la pau que l'empara i perdi la por.
Sense voler saber res ni voler entendre, ni buscar raons, la mare somia que tornin els dies dolços del cel blau, gens tenyit de fum negre i roig del foc de la violència i la destrucció sinó els dies blancs, nets i perfumats per les flors i amb son alegres de cants d'ocells; anhela de tot cor que acabi la guerra i torni la pau als homes i al cor. La somia amb un colom blanc al davant dels homes i els nens jugant amb joguines pedagògiques pròpies de l'edat.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

373239 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.